ندیمی: دولت پول ندارد پروژه‌های عمرانی را واسپاری‌کند

ندیمی: دولت پول ندارد پروژه‌های عمرانی را واسپاری‌کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم توجه به "نهضت مدیریت اقتصاد با تحریم"، گفت: درمواردی که دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی با مشکل نقدینگی رو به رو است با واسپاری و سرمایه گذاری مردم، این پروژه‌ها را به سرانجام برساند.

ایرج ندیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به  الزامات  "نهضت مدیریت اقتصاد با تحریم" افزود : اداره اقتصاد و بودجه عمومی کشور درشرایط تحریم، تحت تاثیر قرار می‌گیرد به طوری که نیازمند 230 تا 240 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق دست مزد و هزینه‌های جاری هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: دولت از طرفی درحدود 90 هزار میلیارد تومان درآمد از بابت مالیات دارد، اما این درآمد متاثر از فعالیت‌های سرمایه گذاری و تولید است. در این شرایط باید به منابع داخلی و تولید کشور توجه بیشتر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، با بیان اینکه درتامین کالاهای اساسی و کشاورزی بخش زیادی از مایحتاج خود را از خارج کشور تامین می‌کنیم، ادامه داد: در این شرایط باید ببینم نیازخود را چگونه می‌توانم در داخل تایمن کنم تا ارز کمتری از کشور برای واردات خارج شود.

وی با اشاره مواردی که در شرایط  تحریم دولت باید به آن توجه کند ، اظهار داشت:  در شرایط موجود و با در نظرگرفتن میزان منابع آبی می‌توان تغییراتی در نوع واردات و میزان بهره وری بخش کشاورزی ایجاد کرد  تا از میزان واردات کاست و بخشی از دیگر هزینه‌های کشور نیز  با صرفه جویی کاسته می‌شود.

ندیمی تاکید کرد: درمواردی که دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی با مشکل نقدینگی رو به رو است باید آن را به مردم واسپاری کند تا با سرمایه گذاری مردم این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بیان داشت:  از طرفی نیز دولت باید در منابع درآمدی خود تجدید نظر کند که با رعایت شرایط فوق دولت می‌تواند اقتصاد کشور را با رعایت نکات یاد شده مدیریت کند.

ندیمی اظهار داشت: برای تامین امنیت غذایی باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشیم به طوری که بخش زیادی از کمبود کالاهای اساسی و کشاورزی کشور از طریق افزایش بهره وری در واحد سطح و بدون افزایش میزان مصرف آب قابل تامین است که باید به آن در هر شرایطی به ویژه حال حاضر توجه داشت.

وی تصریح کرد: برای تعادل بخشی به تولید باید نیاز‌های اساسی کشور را در داخل تولید کرده و از وابستگی آنها کاست تا در شرایط تحریم به عنوان یک ابزارعلیه ما استفاده نشود.

انتهای پیام/
 

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین