قول ۲۰۰ میلیاردی معاون صنایع دستی به هنرمندان

قول 200 میلیاردی معاون صنایع دستی به هنرمندان

خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از فراهم‌کردن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی طی سال جاری خبر داد.

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: معاونت صنایع دستی در طی سال گذشته به لطف خدا توانستدر حوزه بودجه به میزان 100 میلیارد تومان تهیه کند که از این میزان توانستیم 70 درصد را جذب کنیم و این اتفاق بزرگی در حوزه صنایع دستی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی مانند موانع بانکی مانع تحقق 30 درصد بقیه آن شد تصریح کرد: امسال به هنرمندان صنایع دستی قول دادیم که 200 میلیارد تومان بتوانیم عرضه کنیم و اگر در مرحله جذب آن بتوانیم 70 درصد را جذب کنیم هم خوب است لذا امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای را با صندوق مهر امام رضا(ع) امضا کردیم که برای 6 ماهه اول امسال، مبلغ 50 میلیارد تومان را این صندوق بتواند در اختیار هنرمندان بگذارد که یک سالِ آن 100 میلیارد تومان می‌شود؛ البته با مؤسسات دیگر هم صحبت کردیم و امیدواریم بتوانیم از آنها هم مبالغی را به عنوان تسهیلات دریافت کنیم.

نامورمطلق خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم امسال معاونت صنایع دستی 200 میلیارد تومان را بتواند از منابع بیرون سازمان تهیه کند و در اختیار این حوزه بگذارد؛ البته در خود سازمان هم تلاش‌ می‌کنیم که مبالغی را جذب کنیم تا به 100 میلیارد تومان صندوق مهر امام رضا(ع) اضافه شود.

معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه حالت تصاعدی فراهم کردن بودجه برای حوزه صنایع دستی را که از روز اول قول دادیم خوشبختتمنه عملیاتی می‌کنیم یادآور شد: در ابتدا از بودجه خبری نبود؛ سال اول 50 میلیارد را جذب کردیم؛ سال دوم 100 میلیارد و امسال 200 میلیارد تومان گذاشتیم که در پایان سال گزارش آن را ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon