نظامیان افغان برای حمله به مخالفان مسلح دولت نیازی به دستور کابل ندارند

نظامیان افغان برای حمله به مخالفان مسلح دولت نیازی به دستور کابل ندارند

خبرگزاری تسنیم: معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در نشست خبری در مورد مسائل امنیتی این کشور از فرمان جدید این وزارت‌خانه خبر داد که بر اساس آن نیروهای امنیتی افغان برای حمله به مخالفان مسلح نیازی به دستور مقامات کابل ندارند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم در کابل، «دولت وزیری» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: از این پس برای مبارزه نیروهای نظامی و امنیتی افغان با مخالفان مسلح دیگر نیازی به دستوری از سوی مقامات کابل نیست.

وی با حضور در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: با صدور حکمی نظامیان و نیروهای امنیتی افغان بدون کسب دستور از مقامات امنیتی کابل، صلاحیت مبارزه و اقدام جنگی علیه مخالفان مسلح را دارند.

وزیری افزود: در حال حاضر ارتش افغانستان نیازمند کمک‌‌های جامعه جهانی است و پس از سال 2009 میلادی کارها برای ایجاد و تقویت نیروی هوایی ارتش افغانستان در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه تلاش‌های زیادی برای تقویت و گسترش نیروهای هوایی افغانستان انجام شده اما هنوز هم این بخش با مشکلات عمده‌ای مواجه است.

این مقام وزارت دفاع افغانستان گفت: هواپیما‌های جنگنده و بمب‌افکن، سیستم راداری و شناسایی از جمله مسائلی هستند که تاکنون توجه جدی به آن‌ها نشده است.

«دولت وزیری» روزهای گذشته نیز ارائه طرح تجهیز نیروهای هوایی این کشور به بالگرد و هواپیماهای جنگی در نشست وزرای دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل خبر داده بود.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تأکید کرده بود که بخش‌های غیرفعال نیروهای هوایی وزارت دفاع مانند «رادار»، «پدافند هوایی»، «هواپیماهای جنگی دفاعی» که در برگیرنده «بمب‌افکن»، «شکاری»، «شناسایی» و «حمایتی» است نیز فعال خواهند شد.

مقامات وزارت دفاع ملی افغانستان چندی قبل نیز اظهار داشتند که نیروهای هوایی افغانستان در عملیات‌های نظامی بخش‌های مختلف این کشور شرکت می‌کنند، اما امکانات کافی و لازم را در اختیار ندارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان