اظهارنظر در مورد آلودگی آب ارس صحت ندارد

اظهارنظر در مورد آلودگی آب ارس صحت ندارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر یکی از نمایندگان استان مبنی بر ورود فاضلاب‌های کشور ارمنستان به رود ارس، گفت: این اظهارنظرها هیچ صحتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند داشقاپو در دیدار با مردم پارس‌آباد اظهار داشت: اخیراً یکی از نمایندگان مجلس در استان اردبیل از ورود فاضلاب‌ها و پسماند صنعتی ارمنستان به رود ارس خبر داده که این امر شایعه‌ای بیش نبوده و تشویش اذهان عمومی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه اظهارنظر در مورد آلودگی آب چه در پارس‌آباد و چه در اردبیل باید توسط کارشناسان امور آب انجام شود، گفت: متأسفانه برخی بدون آگاهی از موضوعی، نسبت به درج آن در رسانه‌ها اقدام می‌کنند که این امر دور از منطق است.

نماینده شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آزمایش‌های مختلفی از آب رودخانه ارس و آب شرب شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله سوار و گرمی توسط کارشناسان انجام‌شده است و بعد از بررسی نتایج این آزمایش‌ها، بهداشتی  و سالم بودن آب منطقه دشت مغان برای همگان تأییدشده است.

برومند تصریح کرد: در سال‌های گذشته، حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر ورود پسماند صنعتی از کشور ارمنستان به رود ارس وجود داشت که با بازدید دو هیئت از کشور ارمنستان و ایران این امر بررسی شد و بعد از بررسی، هیچ‌گونه ورود پسماند صنعتی از ارمنستان به رود ارس مشاهده نشد.

وی با اشاره به اینکه آب شرب و کشاورزی دشت مغان کاملاً بهداشتی و استاندارد بوده است، گفت: مسئولان باید در اظهارنظرهای خود در مورد مسائل حساس استان به‌ویژه آب دقت لازم را داشته باشند، چراکه کوتاهی در این امر اعتماد مردم را از مسئولان سلب می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon