مراکز اقامتی ارزان قیمت برای گردشگران در زنجان ایجاد شود

مراکز اقامتی ارزان قیمت برای گردشگران در زنجان ایجاد شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه مراکز اقامتی ارزان قیمت برای گردشگران در زنجان ایجاد شود، گفت: زنجان میزبان مسافران زیادی بعد از عید فطر است.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام پس از ماه رمضان سال گذشته تمام ظرفیت‌های مراکز اقامتی تکمیل شده بود و حتی از مراکز دولتی برای اقامت مسافران استفاده شد، امسال نیز بعد از ایام رمضان به ویژه از عید فطر زنجان میزبان مسافران زیادی می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام راهنمایان آمادگی کامل برای معرفی اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی را دارند و از عید فطر تا آخر تابستان توزیع بروشورها در ورودی شهرها استان توسط راهنمایان آغاز می‌شود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه رمضان به دلیل ارزش و پایبندی شئونات روزه داری کل استان‌های کشور با کاهش مسافر و گردشگر رو به رو هستند و موج مسافرت‌ها از روز عید فطر بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان به ویژه بعد از ایام ماه رمضان تعداد مسافران در زنجان افزایش می‌یابد، تاکید کرد: هتل‌ها و مراکز پذیرایی استان با وجود اینکه مجوز خدمات در ایام ماه رمضان به مسافران را دارند با حفظ شئونات روزه داران به مسافران خدماتی ارائه می‌دهند.

رسیدگی به شکایات در کمتر از 24 ساعت

رحمتی با بیان اینکه در ایام نوروز رسیدگی به شکایات مسافران نوروزی به مراکز اقامتی و پذیرایی در کمتر از 24 ساعت انجام می‌شد، اظهار داشت: در ایام تابستان در صورت شکایات مسافران از مراکز اقامتی و پذیرایی در کمتر از 24 ساعت رسیدگی و نتیجه آن به شاکی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد گردشگری استان ابراز کرد: استخراج آمار و اطلاعات، نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری، تهیه و تدوین اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سطح استان، شناسایی نقاط، قوت و ضعف، اجرای تورهای استان‌گردی یک روزه و نیم روزه، اجرای جشنواره آش در از اقدامات  و برنامه‌های ستاد دائمی اجرایی سفر در ایام تابستان است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه خدمات گردشگری 24 گروه خدماتی در بخش‌های اقامتی، پذیرایی، مجتمع‌های گردشگری، شرکت‌های خدمات مسافرتی ارائه خدمات می‌شود که برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران و مسافران باید امکاناتی در سطح بودجه و توان مالی مسافران در استان ایجاد کرد.

ایجاد هتل‌های ارزان قیمت در زنجان

وی با بیان اینکه باید نسبت به میزان تقاضا و سطح اقامت مسافران مراکز اقامتی ارزان قیمت در استان احداث شود، گفت: باید به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران و مراکز اقامتی ارزان قیمت و افزایش میزان اقامت مسافران در استان هتل‌های یک، دو و سه ستاره برای حفظ و ماندگاری مسافران و گردشگران در زنجان ایجاد ‌شود.

رحمتی بیان کرد: برای ایجاد مراکز اقامتی ارزان قیمت نظیر هتل‌های یک، دو و سه ستاره باید سطوح نیاز در شهرهای استان شناسایی و بررسی و برای توسعه گردشگری در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به تقویت اقامت‌گاه‌های موجود در استان ابراز کرد: در مراکز اقامتی و پذیرایی باید قیمت‌های تمام شده خدمات به گردشگر با کیفیت خدمات تطبیق داشته باشد و استاندارد اشتغال در هتل‌های استان زنجان مشخص شود و در حال حاضر برخی اقامتگاه‌های موجود با استانداردهایی درجه‌بندی شده‌اند که تا شش ماه آینده همه مراکز اقامتی با توجه به میزان ارائه خدمات با توان و تلاش استاندارد‌سازی می‌شوند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به ضعف‌های جلب و جذب گردشگران در استان اظهار کرد: یکی از ضعف‌های جذب گردشگر در استان این است که محورهای گردشگری در استان به طور اصولی ساخته نشده است و یک جاذبه گردشگری با جاذبه‌های پیرامون خود در ارتباط نیست و اماکن توریستی به شکل تک جاذبه‌ای هستند.

وی با اشاره به راهکارهای جذب گرشگر در استان تاکید کرد: برای جذب گردشگر باید اقداماتی در راستای ماندگاری بیشتر مسافران و ایجاد یک محور گردشگری که در استان برای رونق اقتصاد گردشگری مهم است انجام شود.

افتتاح خانه سفال زنجان

رحمتی با اشاره به افتتاح خانه سفال زنجان عنوان کرد: هدف از ایجاد این خانه اشتغالزایی، توانمندسازی هنرمندان در این حرفه و احیای سفال‌های قدیمی زنجان با کمک 50 کارشناس و متخصص این عرصه هنری است.

وی افزود: خانه سفال نخستین خانه سفال در زنجان است که ساخته می‌شود و بعد از تکمیل و تجهیز در بخش‌های پخت، فناوری و لعاب استاتید این هنر برای پرورش و آموزش از نقاط مختلف استان شناسایی و دعوت به همکاری می‌شوند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه سفالگری جزو صنایع دستی استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه سفال یکی از صنایع دستی استان است باید برای ترویج و توسعه این هنر اقداماتی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد استادان و پیشکسوتان عرصه سفالگری به مدت دو تا سه ساعت در هفته برای ارائه آموزش، ترویج و پژوهش این هنر به علاقه‌مندان در خانه سفال زنجان حضور می یابند.

رحمتی با اشاره به تعداد فراگیران در هر دوره برای سفالگری بیان کرد: در هر دوره آموزش هنر سفال برای فراگیران در خانه سفال زنجان امکانات آموزشی برای 30 تا 40 نفر مهیا است.

تجهیز خانه قدیمی

وی افزود: علاوه بر راه اندازی خانه سفال، خانه قدیمی نیز در کنار موزه شهدا را پس از خرید مرمت و تجهیز شده توسط سازمان میراث فرهنگی استان که از 6 کارگاه در حوزه چاقوسازی، چارق دوزی، مس، ملیله و سایر تشکیل شده به زودی آغاز به کار می‌شود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اعتبار اختصاص یافته به خانه قدیمی گفت: خانه فدیمی به عنوان خانه صنایع دستی و خانه دوم در زنجان است که با اعتبار دو میلیارد ریال تجهیز و آماده برای تولید صنایع دستی استان می‌شود.

وی با اشاره به اهداف ایجاد خانه سفال و خانه قدیمی در زنجان ابراز کرد: خانه سفال و خانه قدیمی فضایی برای آموزش هنرهای دستی استان است که با آموزش این صنایع توسط پیشکسوتان و استادان هنرمند صنایع دستی استان ترویج و گسترش می‌یابد.

رحمتی تصریح کرد: وجود استادان و پیشکسوتان در کنار هم در خانه سفال و خانه قدیمی سبب می‌شود که استادان از تجارب یکدیگر استفاده کرده و نسل قدیم و جدید نیز به هم ادغام شوند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon