خروج یونان از منطقه یورو برای همه کشورهای اروپایی فاجعه بار خواهد بود

خروج یونان از منطقه یورو برای همه کشورهای اروپایی فاجعه بار خواهد بود

خبرگزاری تسنیم: سیاستمدار بلژیکی و عضو پارلمان اروپا تاکید کرد که خروج یونان از منطقه یورو تبعات فاجعه باری برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فیلیپه لامبرتس نماینده پارلمان اروپا در مصاحبه با پرتال خبری بروکسل 2 تصریح کرد: احتمال خروج یونان در درجه اول سیاسی است و این مساله ریشه مالی ندارد.

این سیاستمدار بلژیکی افزود: خروج یونان از منطقه یورو نشانه بی اعتمادی اروپایی است. خروج یونان می تواند یک شکست فاجعه بار برای اتحادیه اروپا باشد. اگر یونان به تعهدات خود مربوط به بدهی های خارجی عمل نکند، فشار مالی سنگینی بر سایر کشورهای اتحادیه اروپا وارد خواهد شد.

لامبرتس گفت: خروج یونان از اتحادیه مشترک پولی اروپا نشانگر همه پارامترهای بحران سیاسی در اروپا است. نهادهای مالی بین المللی باید با استمهال بدهی های یونان موافقت کنند تا از سناریوی فاجعه بار از دست دادن یکی از اعضای اتحادیه اروپا، جلوگیری به عمل آید.

وزارت کشور یونان روز دوشنبه اعلام کرد که پس از شمارش کلیه آرای ماخوذه در همه پرسی روز یکشنبه، 61.3 درصد مردم یونان با اجرای طرح ریاضت اقتصادی مخالفت و 38.6 درصد نیز از این طرح حمایت کرده اند.

رای منفی مردم یونان به طرح سیاست ریاضت اقتصادی این کشور بحران زده را یک گام بیشتر به خروج از منطقه یورو نزدیک کرده است.یونان و نهادهای مالی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، کمک های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. 

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان