انتصابات غیرتخصصی، پایین آوردن شأن فدراسیون و بلاتکلیفی تنیس روی میز

انتصابات غیرتخصصی، پایین آوردن شأن فدراسیون و بلاتکلیفی تنیس روی میز

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت تنیس روی میز اصفهان گفت: سرپرست فدراسیون اقدامات خوبی در برخی عرصه‌ها انجام داده ولی نتوانسته ماهیت کار سرپرستی را به خوبی هدایت و رهبری کند.

مهدی تکابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از وضعیت موجود در فدراسیون تنیس روی میز اظهار داشت: سرپرستی فدراسیون یک ماهیت و وظایفی دارد که در حوزه مدیریت است. احمد سعادتمند به عنوان این سرپرست اقدامات خوبی در برخی عرصه‌ها انجام داده ولی نتوانسته آن ماهیت کار سرپرستی را به خوبی هدایت و رهبری کند.

وی افزود: تا روز دوشنبه 15 تیر خبری از تقویم فدراسیون نداشتیم و در واقع این تقویم ابلاغ نشده بود که بالاخره روی سایت فدراسیون قرار گرفت. اگر تقویم وجود نداشته باشد، استان‌ها نیز نمی‌توانند برنامه‌ریزی داشته باشند. عملاً در این وضعیت رشته تنیس روی میز در سطح استان‌ها تا روز 15 تیر بلاتکلیف و سردرگم بودند. این یکی از اولین و مهمترین کارهای سرپرست است که سعادتمند در این زمینه کوتاهی کرد و با وجود آنکه چند بار با او درباره تقویم و ابلاغ آن صحبت کردم ولی این کار را انجام نداد. ما سه ماه و نیم را از دست دادیم و ابلاغ این تقویم پس از این مدت یک کوتاهی از طرف سرپرست فدراسیون است.

رئیس هیئت تنیس روی میز اصفهان ادامه داد: نکته بعدی موضوع انتصابات است. به نظرم سعادتمند در برخی از انتصابات عجله کرد و افرادی را منصوب کرد  که متخصص نبودند. او گفته تغییراتی که در این مدت انجام داده، جزئی بوده اما فکر می‌کنم در زمان سرپرستی او انتصاب‌هایی صورت گرفته است. از کمیته‌های همگانی، آموزش و مربیان گرفته تا ابلاغ هیئت‌رئیسه، خزانه‌دار، مشاور، مسئول کمیته استان‌ها به نظرم بیشتر آنها در پست غیر تخصصی قرار دارند. با شناختی که از جامعه پینگ‌پنگ دارم، به نظرم آوردن افراد غیر مرتبط با این رشته هزینه‌هایی را برای رئیس بعدی فدراسیون ایجاد خواهد کرد. ای کاش سعادتمند کمی تأمل می‌کرد و رسالت اصلی یک سرپرست را که انجام روتین برنامه‌ها، تدوین تقویم و برگزاری مسابقات و اردوها است، انجام می‌داد و بیشتر به سمت برگزاری انتخابات می‌رفت.

وی اظهار داشت: این انتقادات من به آن معنا نیست که سعادتمند هیچ کار مثبتی انجام نداده است. در زمان سرپرستی او بحث همگانی شدن این رشته شکل گرفت که تا پیش از آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود. در این مسیر گام‌های مفیدی برداشته شد که به نام شخص سعادتمند باقی خواهد ماند. متأسفانه اطرافیان سرپرست به صورت مکرر در این طرف و آن طرف نقل‌قول می‌کنند و این شائبه را ایجاد کرده‌اند که قرار است ثبت‌نام مجدد انجام شود تا سعادتمند نیز در این انتخابات حضور یابد. به نظرم این مسئله شأن فدراسیون را پایین می‌آورد.

رئیس هیئت تنیس روی میز اصفهان در ادامه با اشاره به حضور مدیران موفق در سایر حوزه‌ها و البته غیر متخصص بودن‌ آنها عنوان کرد: تنیس روی میز یک رشته فوق‌العاده تخصصی است و زمانی که مدیران غیر متخصص وارد می شوند، مجبور می‌شوند از اطرافیانی استفاده کنند که شاید آنها مشاوره‌های غلطی به زارع‌پور و سعادتمند داده و می‌دهند. بعد از مرحوم آرمند یک مدیر متخصص پینگ‌پنگی وارد این فدراسیون نشده است. از وزارت ورزش خواهش می‌کنم که با برگزاری انتخابات این فرصت را به اهالی تنیس روی میز بدهد که یک نفر از این خانواده انتخاب شود و فدراسیون بعد از نزدیک به 20 سال در اختیار جامعه پینگ‌پنگ قرار بگیرد، البته باید از دوران ریاست شاهرخ شهنازی به نیکی یاد کنیم، چون او اطرافیان خوبی داشت و مشاوره خوبی می‌گرفت و خلأ فنی در زمان مدیریت او پر شده بود. به نظرم فرقی ندارد که چه کسی انتخاب می شود. مهم این است هر کسی که انتخاب می‌شود، فنی و تخصصی باشد و سکان هدایت فدراسیون را به دست بگیرد.

تکابی در پایان گفت: بلاتکلیفی در یک سال اخیر تأثیر زیادی در وضعیت رنکینگ بازیکنان ایرانی داشته است. زارع‌پور در 6 ماه آخر حضورش با وزارت ورزش تنش داشت. دوران حضور سعادتمند نیز که نوعی بلاتکلیفی است. امیدوارم انتخابات زودتر برگزار شود تا در یک پروسه یک ساله شاهد حضور نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و دیگر بازیکنان در رنکینگ زیر 50 باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon