روحانی با دعوت رسمی پوتین پنج‌شنبه عازم روسیه می‌شود + برنامه‌های سفر

روحانی با دعوت رسمی پوتین پنج‌شنبه عازم روسیه می‌شود + برنامه‌های سفر

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور پنج‌شنبه هفته جاری و به‌دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس به روسیه سفر می‌کند.

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه این هفته و به‌دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای ــ بریکس به روسیه سفر می‌کند.

وی افزود: این اجلاس دوروزه خواهد بود و برای ریاست محترم جمهوری برنامه‌ای فشرده پیش‌بینی شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان همکاری‌های بریکس شامل کشورهای روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و برزیل است، تصریح کرد: حجت الاسلام روحانی در روز اول اجلاس سازمان همکاری‌های بریکس به‌عنوان میهمان اختصاصی حضور و سخنرانی خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: روز دوم اجلاس نیز به سازمان همکاری‌های شانگهای اختصاص دارد و رئیس جمهور در این اجلاس نیز به‌عنوان یکی از سخنرانان اصلی سخنرانی می‌کند.

وی اضافه کرد: دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه با تعدادی از سران کشورهای عضو اجلاس شانگهای و بریکس نیز از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به روسیه است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همزمان با حضور روحانی، اجلاس سران اوراسیا نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است، شهر اوفا در روسیه روزهای پنج‌شنبه و جمعه 18 و 19 تیر ماه جاری میزبان سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس و اوراسیا خواهد بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon