اعلام نبرد بزرگ موصل؛ پاکسازی کامل یک منطقه الانبار از عناصر داعش

اعلام نبرد بزرگ موصل؛ پاکسازی کامل یک منطقه الانبار از عناصر داعش

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از آزادسازی کامل منطقه الشیحه استان الانبار از اشغال تروریست‌های تکفیری و زمان آغاز عملیات بزرگ برای بیرون راندن داعشی‌ها از موصل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دبیرکل جنبش الجهاد و البناء و یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی از پاکسازی کامل منطقه الشیحه استان الانبار از لوث داعش خبر داد.

"حسن الساری" در گفت و گو با الفرات، خبر پاکسازی کامل منطقه الشیحه استان الانبار و بازگشت امنیت به آن را اعلام کرد.

الساری گفت نیروهای گردان الجهاد منطقه الشیحه در پنج کیلومتری مرکز فلوجه را طی یک عملیات امنیتی گسترده از لوث تروریست های داعشی پاکسازی کردند.

وی خاطر نشان کرد نیروهای داوطلب مردمی، این منطقه و اطراف آن را به طور کامل از اشغال داعش آزاد کردند.

انفجار خودرو بمب گذاری شده در شرق بغداد

خبر دیگر این که  بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در شرق بغداد، دست کم دو غیر  نظامی عراقی کشته شدند.

یک منبع امنیتی با اعلام این خبر گفت یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی یک مدرسه در منطقه النعیریه در شرق بغداد منفجر شد که بر اثر آن دو غیر نظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

اعلام زمان پاکسازی موصل از لوث داعش

خبر دیگر این که، یک نماینده استان نینوی در پارلمان عراق، زمان آغاز عملیات نظامی برای پاکسازی شهر موصل از لوث تروریست های تکفیری را اعلام کرد.

"نهله الهبابی" نماینده پارلمان عراق گفت عملیات نظامی برای پاکسازی استان نینوی از لوث باندهای تروریستی داعش پس از تعطیلات عید مبارک فطر آغاز خواهد شد.

وی افزود نبردآزادسازی موصل دشوار خواهد بود، زیرا داعش، موصل را پایتخت دولت موهوم و شوم خود قلمداد می کند.

الهبابی که با الغدپرس گفت  و گو می کرد، اظهار داشت بر اساس اعلام حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر، پاکسازی استان نینوی از لوث باندهای تروریستی داعش پس از عید مبارک فطر آغاز خواهد شد.

وی افزود پاکسازی استان نینوی از وضع طرح های مستحکم راهبردی و آماده سازی تمام تجهیزات و امکانات لازم آغاز می شود.

الهبابی گفت جنگ در نینوی آسان نخواهد بود. باندهای داعش منابع اقتصادی بزرگی در موصل در اختیار دارند که منبع اساسی تامین هزینه های مالی آنها به شمار می رود.

وی تاکید کرد زمینه برای بیرون راندن باندهای داعش از استان نینوی  فراهم شده است، زیرا مردم به شدت از داعش خشمگین هستند و از این باندها انزجار دارند و خواستار آمدن ارتش برای آزادی شان از شر داعشی ها هستند اگر چه برخی عناصر تایید کننده این باندها در میان غیرنظامیان و سیاستمداران وجود دارند.

 استان نینوی را باندهای تروریستی داعش در دهم ژوئن سال گذشته(خرداد 93) با توطئه و خیانت برخی طرف های داخلی به اشغال خود درآوردند و تلاش ها برای آزادسازی آن در پی اعلام فتوای مهم جهاد کفائی از سوی آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق و تشکیل نیروهای داوطلب مردمی آغاز شد. نیروهای مردمی عراق، معادلات میدانی را در نبرد با داعش به نفع دولت و ملت عراق تغییر دادند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان