قزوین به منطقه ویژه گردشگری تبدیل می‌شود

قزوین به منطقه ویژه گردشگری تبدیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۱ درصد از آثار تاریخی ثبت شده کشور در استان قزوین واقع شده است، ضرورت دارد تا از این ظرفیت در راستای تبدیل قزوین به قطب گردشگری استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدجواد حضرتی‌ها در کارگروه حفظ و مرمت بافت‌های تاریخی استان قزوین درباره ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری از موقعیت بسیار خوبی در کشور برخوردار است به نحوی که پیشینه تاریخی استان قزوین به هزاران سال برمی‌گردد.

وی افزود: قلاع الموت و دریاچه اوان از آثار تاریخی برجسته استان قزوین است که در راستای ثبت جهانی دره الموت که در مسیر این آثار تاریخی واقع شده اقدامات لازه انجام گرفته و در این زمینه باید تلاش شود تا با ارائه امکانات مناسب زمینه جذب گردشگران خارجی به این محل فراهم شده تا  بتوان زمینه  تبدیل قزوین به منطقه ویژه گردشگری را فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: استقرار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از جمله چهار انبیاء در قزوین ظرفیت بسیار خوبی است که بتوانیم تورهای زیارتی را به این شهر جذب کرده و زمینه صادرات فرهنگ دینی را به سایر استان‌ها فراهم کنیم.

حضرتی‌ها عنوان کرد: نوروز سال 94 بیش از 1 میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید کردند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد باید به 5 میلیون نفر در سال آینده برسد، به همین جهت برنامه‌هایی در این زیمینه تدوین شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات گردشگری به صورت بومی محلی به گردشگران گفت: بسترهای لازم برای ارائه خدمات گردشگری به صورت بومی محلی در استان قزوین فراهم می‌شود تا با این کار خاطره خوشی از میهمان نوازی مردم قزوین در ذهن مسافران و گردشگران باقی بماند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon