آقایان «دانش‌آموز» را پول می‌بینند؛ مهلت چند روزه به آموزش‌وپرورش برای ادامه همکاری

آقایان «دانش‌آموز» را پول می‌بینند؛ مهلت چند روزه به آموزش‌وپرورش برای ادامه همکاری

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعزیرات حکومتی با بیان اینکه برخی آقایان، دانش‌آموز را پول می‌بینند، گفت: مسئولان بگویند بعد از توبیخ مدرسه متخلف،‌ تکلیف پول مردم چه می‌شود؟

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره رسیدگی تعزیرات به اضافه دریافتی‌های مدارس غیردولتی از مردم اظهار کرد: ورود تعزیرات به این مساله کاملا قانونی است. آموزش و پرورش طبق قانون می‌تواند نظارت داشته باشد و تعزیرات نیز بر روی این نظارت، ایرادی ندارد اما آموزش و پرورش هیچ‌گاه نمی‌تواند مرجع رسیدگی باشد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: نظارت و رسیدکی دو مقوله جداگانه هستند. دستگاه های نظارتی باید نظارت کنند و تخلفات را به مرجع رسیدگی‌کننده گزارش دهند اما آقایان می‌گویند ما خودمان رسیدگی می‌کنیم در حالی که آموزش و پرورش صلاحیت رسیدگی ندارد و قانون نیز چنین اجازه‌ای نداده است. کجای قانون به آموزش و پرورش اجازه داده برای تخلف اضافه دریافتی مجازات تعیین کند؟.

محمدی درباره ادعای آموزش و پرورش مبنی بر رسیدگی به تخلفات در هیات بازرسی گفت: هیات بازرسی از حیث تخلف اداری به مساله ورود و برای مدیر خاطی حکم صادر می‌کند ولی از حیث خود تخلف و استرداد مبلغ اضافه دریافت شده به مردم، آموزش و پرورش صلاحیت ندارد. سازمان بازرسی با آن همه عظمت اگر با تخلف مواجه شود به دادگاه یا تعزیرات گزارش می‌دهد و خودش حکم نمی‌دهد. متاسفانه آقایان جایگاه ناظر را با رسیدگی‌کننده یکی دانسته‌اند که غلط است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران یادآور شد: ما به مدرسه‌ای رفتیم که یک میلیارد تومان اضافه دریافتی داشت. حکم‌اش چیست؟ می‌گویند ما مدیر را توبیخ می‌کنیم. بعد از توبیخ مدیر، تکلیف پول مردم چه می‌شود؟ قانون گفته اضافه دریافتی باید مسترد و فرد خاطی جریمه شود. اینها را قانون برای تعزیرات تعیین تکلیف کرده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه دوستان قانون را کامل نمی‌خوانند. یک قسمت قانون تعزیرات مربوط به نظارت و کنترل بنگاه‌های اقتصادی است  و در ادامه این قانون که آقایان به آن توجه ندارند، بر مساله کنترل قیمت‌گذاری تاکیده شده است.

برخی آقایان در آموزش‌وپرورش، دانش‌آموزان را پول می‌بینند

محمدی در پاسخ به این سئوال که چرا آموزش و پرورش موافق ورود تعزیرات به این مسئله نیست گفت:  متاسفانه آقایان دیدگاه اقتصادی پیدا کرده‌اند و و نشسته‌اند آنجا و دانش‌آموز را پول می‌بینند. آموزش و پرورش در حالی می‌گوید به تخلف رسیدگی می‌کند که یکی از مرجع نظارتی است و مرجع رسیدگی کننده نیست. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان یکی دیگر از مراجع نظارتی است که بازرسانش می‌توانند به مدارس بروند و گزارش تهیه کنند و تعزیرات نیز رسیدگی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: به آموزش و پرورش اعلام کردیم اگر همکاری نکنند با بازرسان سازمان حمایت به مدارس می‌رویم و به تخلفات رسیدگی می‌کنیم. شکایت مردم را نیز درباره تخلفات صورت گرفته دریافت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: سال گذشته رییس آموزش و پرروش تهران و مسئول حراست آموزش و پرورش، آمدند و گفتند چون محیط مدارس فرهنگی است با دوربین نیایید. اما امسال دیدند ما جاهایی می رویم که تخلفات‌شان آشکار می‌شود و مخالفت می‌کنند. متاسفانه اینها از مردم و دانش‌آموزان سوء‌استفاده می‌کنند و وقتی هم که تعزیرات می‌خواهد ورود کنند می‌گویند محیط فرهنگی است و خودمان رسیدگی می‌کنیم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود آموزش‌وپرورش اعلام کرده دیگر به گشت‌های سیار تعزیرات برای حضور در مدارس غیردولتی کارشناس نمی‌دهد گفت: چند روز به آموزش و پرورش فرصت دادیم زیرا همچنان دوست داریم کارشناسان‌شان بیایند. امسال نیز یک جلسه کارشناس آمد. اتفاقا برخوردهای ما ارشادی بود و تخلفات را صورت جلسه کردیم و مبالغ اضافه دریافتی را به مردم بازگرداندیم. 

وی افزود: در بند یک ماده 2 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان صراحت دارد که موسسات ارایه کننده خدمات فنی و حرفه‌ای، جزء موسسات عرضه خدمات هستند. در همین راستا تعزیرات هم اکنون به عرضه خدمات درمانی، بهداشتی و دارو ورود می‌کند. متاسفانه آموزش و پرورش به قانون توجه ندارد زیرا خلاف اصول دادرسی عادلانه است که مرجع ناظر، خودش رسیدگی کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران یادآور شد: سال گذشته با رییس آموزش و پرورش تهران جلسه داشتیم و توافق کردیم که آنها نیز استقبال کردند. یک مدرسه‌ای هم رفتیم که حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان اضافه دریافتی داشت. همکاری‌شان نیز تا کنون خوب بود اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که یک دفعه گفتند نیایید.

وی تاکید کرد: حق مردم است که شکایت کنند و ما نیز حق رسیدگی داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon