گلستانی‌ها در شب قدر ۳۰۹ واحد خون اهدا کردند

گلستانی‌ها در شب قدر 309 واحد خون اهدا کردند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سازمان انتقال خون استان گلستان با اشاره به اهدای ۳۰۹ واحد خون در نخستین شب از لیالی قدر گفت: مراجعه و اهدای خون مردم استان گلستان در نخستین شب‌ از لیالی قدر نسبت به دیگر روزهای ماه مبارک رمضان ۲ برابر شده است.

میرعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: گلستانی‌های نوع‌دوست دیشب در نخستین شب از لیالی قدر، بیش از 309 واحد خونی خود را به نیازمندان اهدا کردند.

وی افزود: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 340 گلستانی به مراکز ثابت وسیار انتقال خون استان گلستان مراجعه کردند که 309 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: از این تعداد 122 نفر از مراجعه‌کنندگان به پایگاه ثابت وسیار شهرستان گرگان و187 مراجعه‌کننده هم به پایگاه گنبدکاووس مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد مراجعه‌کننده 2 برابر روزهای قبل در این ماه بوده، افزود: هم‌اکنون در استان گلستان به همه گروه‌های خونی و به ویژه O مثبت که برای همه گروه‌های خونی مناسب است، نیاز داریم.

مدیرکل  سازمان انتقال خون استان گلستان گفت: 2 پایگاه ثابت و چند پایگاه سیار انتقال خون در گرگان و گنبدکاووس فعال هستند که در شب‌های دیگر قدر هم کار خون‌گیری از هم استانی‌ها را انجام می‌دهند.

وی گفت: از خون‌های اهدائی در سه بخش خون و فرآورده‌های آن، مانند پلاکت و پلاسما استفاده می‌شود که خون‌ها و پلاکت در داخل استان مصرف و پلاسما برای تهیه فرآورده‌های دارویی به پالایشگاه انتقال خون ایران ارسال می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon