انهدام پایگاه تروریست‌های «جیش الفتح» و بازگشت امنیت به چند منطقه در حماه

انهدام پایگاه تروریست‌های «جیش الفتح» و بازگشت امنیت به چند منطقه در حماه

خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از موفقیت ارتش در بازگرداندن امنیت به مناطقی در حومه شمالی حماه و انهدام یک پایگاه تروریست‌های جیش الفتح و هلاکت ۲۰ نفر از آنها در حومه ادلب و تلفات سنگین تکفیری‌ها در حومه حلب خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شهرک النعیمه در حومه درعا، همچنان شاهد عملیات نیروهای ارتش علیه گروه‌های تروریستی است که طی آن ده‌ها تروریست کشته و یا زخمی شدند. نیروهای ارتش همچنین یک خودروی زرهی تروریست‌ها را در اطراف النعیمه و چهار کامیون بزرگ حامل سلاح و مهمات تروریست‌ها را در جاده طفس مزیریب در حومه درعا منهدم کردند. در حملات جنگنده‌های ارتش به مخفیگاه گروه‌های تروریستی در الزبدانی در حومه دمشق هم، این مکان به‌همراه تروریست‌هایی که در آن مستقر بودند، منهدم شد.

یک منبع سوری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست‌های تکفیری مرتبط با رژیم اسرائیل و نظام اردن در حومه درعا، به هلاکت ده‌ها نفر از آنها منجر شد.

این منبع افزود نیروهای ارتش طی شب گذشته و صبح امروز در یک عملیات منحصر به فرد در شرق نقطه السنتر و اطراف الجامع الاخضر و الکتیبة المهجوره در شهرک النعیمه، شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند.

به‌گفته این منبع، در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه کانون‌های تروریست‌ها در اطراف پمپ بنزین السلطان و دو کارگاه صنعتی و یک مسجد در روستای صیدا، شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

حومه شرقی درعا واقع در نزدیکی مرزهای اردن همچنان شاهد نفوذ گسترده تروریست‌های مزدور برای پیوستن به جبهه النصره است. این تروریست‌ها پس از آموزش در پایگاه‌هایی که نظام اردن در خاک خود دایر کرده است، به داخل سوریه نفوذ می‌کنند.

در منطقه جیدور حوران هم،‌ نیروهای ارتش در عملیات مبارزه با تروریسم، شمار زیادی از تروریست‌هایی را که بیشتر آنها وابسته به گروه موسوم به لواء جیدور حوران، لواء حمزه، لواء‌ المهاجرین و الانصار بودند، به هلاکت رساندند و چندین خودروی آنها را که برخی مجهز به تیربار بود در شهرک ام‌العوسج و در جاده انخل ــ جاسم منهدم کردند.

منبع سوری همچنین از عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه تروریست‌ها در اطراف مدرسه القنیطره و ساختمان رسانه‌ها و جنوب شرق شرکت برق در محله درعا البلد خبر داد که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد. گروه‌های تروریستی تکفیری که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره هستند در هماهنگی مستقیم با رژیم اشغالگر اسرائیل فعالیت می‌کنند.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی تکفیری هم به هلاکت شماری از تروریست‌های مطرح از جمله عبدالله العید از سرکردگان جبهه النصره ملقب به ابومصعب کیمیاوی (شیمیایی) و عاصم القدیری امیر نظامی گروه تروریستی لواء شهداء الیرموک و انس العبود وابسته به گروه موسوم به فرقه فلوجه حوران اعتراف کردند.

اوضاع میدانی حومه السویداء

عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی حومه السویداء از لوث تروریست‌ها امروز هم ادامه یافت.

به‌گفته یک منبع نظامی در حومه السویداء، یک یگان از نیروهای ارتش در عملیات منحصر به فردی که علیه مخفیگاه‌ها و مواضع تروریست‌های گروه داعش در منطقه بئرالحریضیه و چاه‌های الرشیده در شرق و شمال شرقی السویداء انجام دادند، شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند و مقادیری سلاح و مهمات آنها را منهدم کردند.

تروریست‌های تکفیری با تخریب مجتمع چاه‌های آب الرشیده در شرق شهر السویداء، آن را به مخفیگاهی برای انبار سلاح و مهمات و مکانی برای حمله به مردم روستاها و مناطق مسکونی اطراف تبدیل کرده‌اند.

در حومه شمال شرقی السویداء نیز، نیروهای ارتش ضربات محکمی به تروریست‌های داعشی در تل‌صعد و روستای القصر و اطراف روستای رجم‌الدوله وارد کردند که بر اثر آن شماری از تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند و جنگ افزارهای آنها منهدم شد.

روز گذشته نیز در عملیات نیروهای ارتش علیه داعشی‌ها در تل‌شیهب در شمال شرقی حومه السویداء، شماری از آنها به هلاکت رسیدند.

انهدام خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌ها در حلب

یک منبع نظامی از انهدام مخفیگاه‌ها و خطوط کمک رسانی به تروریست‌های جبهه النصره از سمت ترکیه در حلب خبر داد.

این منبع افزود شماری از تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه‌های آنها در شهرک حریتان واقع در جاده حلب به ترکیه که خط ارسال سلاح و مهمات به مزدوران حکومت ترکیه به شمار می‌رود، به هلاکت رسیدند.

این منبع از  ادامه عملیات نیروهای ارتش برای سرکوب تروریست‌ها در حومه غربی حلب و هلاکت شماری از آنها در روستای المنصوره و اطراف مرکز پژوهش‌های علمی خبر داد. تروریست‌ها در شهر الاتارب و خان العسل در حومه جنوب غربی حلب هم متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شدند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در روستای العامریه در حومه جنوب شرقی حلب هم شماری از آنها به هلاکت رسیدند.

منبع نظامی سوری در خصوص اوضاع شهر حلب گفت نیروهای ارتش، کانون‌های گروه‌های تروریستی در محله‌های جب القبه، قاضی عسکر، حلب قدیم،‌ اللیرمون و جمعیة الزهراء را متلاشی کردند.

اوضاع میدانی حومه حمص

کشف و خنثی سازی هشت بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعش در جاده الفرقلس به تدمر در حومه شرقی از جمله تحولات مربوط به سوریه است.

گروه تروریستی داعش به استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده و کارگذاشتن بمب در کناره جاده‌های اصلی به‌ویژه در منطقه تدمر و ناحیه الفرقلس در حومه شرقی حمص در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و ادامه جنگ آنها با تروریسم تکفیری روی آورده است.

هلاکت 15 تروریست در حومه حماه

منابع میدانی در حومه شمالی حماه از انهدام دو خمپاره انداز و هلاکت 9 تروریست وابسته به جبهه النصره و زخمی شدن 34 نفر دیگر در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش سوریه علیه کانون‌های گروه‌های تکفیری در روستای الشریعه در شمال غربی شهر حماه خبر دادند.

به‌گفته این منابع، نیروهای ارتش در عملیات خود علیه تروریست‌های جبهه النصره در کفرزیتا در حومه شمالی حماه هم، تلفات و خسارت‌هایی به آنها وارد کردند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست‌ها در شهرک اللطامنه در شمال غربی شهر حماه، دست‌کم شش تروریست به هلاکت رسیدند.

بازگشت امنیت به چند منطقه در حومه حماه

از سوی دیگر یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش، امنیت و ثبات را به شهرک‌های الرمله، المشرفه، الکریم و قبرفضه در حومه شمالی حماه پس از به هلاکت رساندن تروریست‌های باقی‌مانده و انهدام جنگ افزارهای آنها بازگرداندند.

روز گذشته نیز در عملیات هوایی ارتش سوریه در مناطق مختلف حومه شمالی و شمال غربی حماه، شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده بودند.

اوضاع میدانی حومه ادلب

انهدام پایگاه آموزشی تروریست‌های جیش الفتح و هلاکت 20 تروریست در حومه ادلب از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

منابع میدانی در ادلب اعلام کردند در حملات گسترده نیروهای ارتش به تجمعات و مواضع تروریست‌ها در شهرک کفرعوید در جنوب شهر ادلب، دست‌کم 15 تروریست به هلاکت رسیدند که میان آنها محمد ابومنیر یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های منطقه به چشم می‌خورد.

این منابع همچنین از انهدام چهار خودرو و پایگاه آموزشی تروریست‌های جیش الفتح در جنوب شهر معره النعمان و هلاکت پنج عضو یک گروه تروریستی که درصدد حمله به تل المقالع بودند، خبر دادند.

جنگنده‌های ارتش سوریه روز گذشته چندین خودروی حامل تروریست‌ها را در حلوبه، مدایا، رکایاسجنه و جنوب ترملا در ادلب منهدم کردند. گروه‌های تروریستی که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره و گروه موسوم به حرکة احرار الشام و مرتبط با رژیم وهابی آل سعود هستند در این مناطق به ارتکاب جنایت می‌پردازند.

انهدام خودروی بمب‌گذاری‌شده در ورودی شهر الحسکه

به گزارش تسنیم، خبرنگار سانا از انهدام یک خودروی بمب‌گذاری شده متعلق به تروریست‌های داعشی در ورودی جنوبی شهر الحسکه خبر داد.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش قصد منفجر کردن یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را در شهر الحسکه داشتند که نیروهای ارتش پیش از ورود آن به ورودی جنوبی الحسکه، این خودرو را منهدم کردند.
انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی