۱۳ هزار و ۵۰۰ یتیم در استان فارس شناسایی شد


13 هزار و 500 یتیم در استان فارس شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ یتیم در استان فارس وجود دارد که تمام آنها حامی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی الهیاری شامگاه دوشنبه در ضیافت افطاری نماینده ولی فقیه در استان فارس برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، اداره کل بهزیستی استان فارس و صندوق‌های خیریه استان اظهار داشت: در حال حاضر 13 هزار و 500 یتیم در استان فارس وجود دارد که تمام آنها حامی دارند.

وی با بیان اینکه خیّران استان فارس سال گذشته در قالب طرح اکرام ایتام 270 میلیارد ریال به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد استان کمک کردند افزود: استان فارس بعد از استان تهران در رده دوم استان‌های کشور در زمینه جذب کمک خیّران برای ایتام قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 250 نخبه تحصیلی در بین فرزندان ایتام در استان شناسایی شده است خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان حمایت و تربیت ایتام در تمام ابعاد را در اولویت امور خود قرار داده است و این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

اللهیاری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس تاکنون در تقویت دینداری و اعتقادات خانواده‌های تحت پوشش گام‌های مؤثری برداشته است تصریح کرد: اگر این موضوع در خانواده‌ها تقویت شود صبر خانواده‌ها بر فقر نیز بیشتر می‌شود.

سیّد مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس، نیز در این ضیافت اظهار داشت: در حال حاضر بهزیستی استان 400 کودک یتیم را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه سرانه ماهانه هزینه نگهداری از هریک از این ایتام 8 میلیون ریال است افزود: بخشی از این هزینه را خیّران تأمین و بخشی را بهزیستی تأمین می‌کنند و بخش دیگری از آن توسط مراکز نیکوکاری تأمین می‌شود.

به گزارش تسنیم، 100 نفر از ایتام تحت پوشش بهزیستی استان فارس، 150 نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان فارس و تعدادی از ایتام تحت پوشش مراکز نیکوکاری و خیریه‌های مردمی استان در شامگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان میهمان ضیافت افطاری نماینده ولی فقیه در استان فارس بودند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon