پرونده مسکن مهر ‌استان اصفهان تا پایان امسال بسته می‌شود‌

پرونده مسکن مهر ‌استان اصفهان تا پایان امسال بسته می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار واحد در استان اصفهان هنوز تحویل داده نشده، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان سال این واحدها تحویل داده ‌و پرونده مسکن مهر در استان اصفهان بسته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای مسکن استان که پیرامون بررسی مشکلات مسکن مهر اظهار داشت: با توجه به عدم برنامه ریزی اولیه مطلوب و سیاست‌هایی که در راستا طرح مسکن مهر اتخاذ شده و پیگیری‌های نادرست این طرح در دولت گذشته، مسکن مهر در تمام استان‌های کشور از موضوعاتی است که با مشکلات و چالش‌هایی همراه است.

وی با اشاره به پیشرفت 92 درصدی مسکن مهر در اصفهان گفت: پیشرفت طرح مسکن مهر در کشور 87 درصد بوده است که نشان می‌دهد استان اصفهان عملکرد بهتری نسبت به دیگر استان‌ها داشته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تعداد تعهد اصفهان در ساخت واحدهای مسکن مهر 211 هزار واحد بوده ‌که از این تعداد حدود 160 هزار واحد به صورت شهری و بیش از 40 هزار واحد نیز به صورت روستایی بوده و تا کنون نزدیک به 160 هزار واحد از این دو بخش تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه خدمات روبنایی و زیربنایی این واحدها هنوز به طور کامل ارائه نشده است، افزود:‌ خدمات روبنایی شامل مراکز درمانی، آموزشی، وزرشی و حمل و نقل و خدمات زیربنایی نیز شامل آب، برق، گاز و تلفن است که 160 هزار واحد تحویلی به مردم در این موارد با مشکلاتی مواجه هستند و محدودیت‌هایی برای آن ها ایجاد شده است.

زرگرپور با بیان اینکه حدود 50 هزار واحد در استان اصفهان هنوز تحویل داده نشده، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد که تا پایان سال این واحدها تحویل داده شود و پرونده مسکن مهر در استان اصفهان بسته شود.

وی با بیان اینکه نیمی از این 50 هزار واحد باقی مانده آماده تحویل است، اظهار داشت: به دلیل نواقص موجود در خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدها هنوز تحویل داده نشده و امید داریم ظرف چند ماه آینده بتوانیم با رفع این مشکلات 25 هزار واحدآماده به متقاضیان تحویل داده شود و بقیه نیز با رفع مشکلات تا پایان سال تحویل داده شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه علاوه بر مشکلات خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر، مسائل مربوط به بیمه و سیستم مالیاتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: 3 شهر بهارستان، فولاد شهر و شهر مجلسی بیشترین مسکن مهر را آماده برای تحویل دارندو در جلسه امروز با حضور مقام وزیر در طرح مسکن مهر موضوعات و مشکلات بررسی و مشکلات مربوط به با مسائل مالیاتی با رفع اختلاف نظرهای بین سیستم مالیاتی و پیمانکاران به طور کامل برطرف شد.

وی به مشکلات مربوط به بیمه اشاره کرد و افزود:‌ مشکلات موجود در رابطه با مسائل تامین اجتماعی و بیمه نیز مرتفع و مقرر شد بخشی از مسائل با کمک وزارت راه و شهرسازی و بخشی نیز در استان با در اختیار قرار دادن منابع حل و فصل شود.

زرگرپور با ابراز تاسف از عدم وجود بخشی از خدمات برای ساکنان مسکن مهر گفت: متاسفانه قشری که در واحدهای مسکن مهر ساکن هستند به دلیل وجود مسائل و مشکلات موجود از خدمات مورد نیاز برخوردار نیستند و تلاش خواهیم کردکه این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon