پیشروی محله به محله ارتش سوریه و مقاومت در «الزبدانی» + تصاویر

پیشروی محله به محله ارتش سوریه و مقاومت در «الزبدانی» + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: ارتش سوریه و مقاومت لبنان که عملیات آزادسازی شهر الزبدانی واقع در شمال غرب دمشق را آغاز کرده‌اند به پیشروی محله به محله خود در این شهر ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان از سمت غربی «الزبدانی» واقع در شمال غرب دمشق و در مرزهای لبنان وارد این شهر شدند.

بر اساس این گزارش پیشروی ارتش سوریه به‌صورت دقیق و محله به محله صورت می‌گیرد.

این نبرد آخرین حلقه از سلسله درگیری‌های ارتش سوریه و مقاومت لبنان در منطقه القلمون است به‌ویژه بعد از اینکه ارتش تمامی درگیری‌ها را در این منطقه پایان داده و بیشتر مواضع را تحت کنترل خود گرفته که از جمله این مواضع منطقه بقاع لبنان، القلمون و سلسله جبال لبنان است.

شهر «الزبدانی» به‌دلیل فاصله کم با دمشق از اهمیت بالایی برخوردار است. این شهر در مسیر جاده دمشق به حمص و منطقه ساحلی شمال واقع شده است که زمینه حرکت گروه‌های مسلح و تروریست‌ها و حمل و نقل سلاح به حومه دمشق و شمال را فراهم می‌کند.

کنترل این شهر همچنین به ارتش سوریه کمک می‌کند تا امنیت پایتخت را از طریق انجام عملیات در غوطه شرقی دمشق و حومه این شهر تأمین کند و تروریست‌ها را در بلندی‌های القلمون محاصره و از تحرک آنها در این منطقه جلوگیری و تمامی ورودی‌ها را از سمت لبنان مسدود کند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان