دوراندیشی امام(ره) برای قدس، سد راه تجاوز ابرقدرت‌ها شد

دوراندیشی امام(ره) برای قدس، سد راه تجاوز ابرقدرت‌ها شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روز جهانی قدس به عنوان تداوم رسوایی استکبار و رژیم صهیونیستی، قوت قلبی برای آزادی‌خواهان است.

عبدالرضا مصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه روز قدس پیش از اینکه یادآور فلسطین باشد یادآور دیدگاه بلند امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: دیدگاه و این اقدام امام خمینی(ره) در مقابل استکبار سبب شد که بعد از آن هیچ کشوری همانند قدس شریف مورد تجاوز ابرقدرت‌ها قرار نگیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از گذشت 35 سال از این نامگذاری فضایی در جهان ایجاد شده که قدس دومی به وجود نیامده است، عنوان کرد: در آن دوران استکبار با تجمیع و حمایت کشورهای همسو فلسطین را اشغال کرد و نام جعلی اسرائیل را بر آن گذاشت که هیچکس منعکس‌کننده مظلومیت مردم فلسطین نبود.

مصری با اشاره به اینکه امروزه دنیا با استمرار و یادآوری قدس متوجه مظلومیت و نامگذاری نام جعلی اسرائیل بر آن شده است، گفت: این موضوع دستاورد بزرگی در دنیا محسوب می‌شود زیرا چنانچه دوراندیشی امام خمینی(ره) در جهانی کردن موضوع قدس و جلب توجه دنیا نبود امروز نه‌تنها قدس به طور کامل در اختیار استکبار بود بلکه گستره‌ای از این ظلم در سایر سرزمین‌‌ها ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم نامگذاری و توجه امام خمینی(ره) به روز قدس تجربه استکبار برای اشغال سرزمین‌ها همچون غده سرطانی رشد می‌یافت، افزود: امروز استکبار با قطع امید از تصرف قدس با همان منبع مالی و انسانی گذشته و تنها با تغییر برنامه با حمایت از تکفیری‌ها به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عامل اصلی ناامیدی استکبار از تجاوز به سایر سرزمین‌ها را ترس از خروش مردم جهان دانست و گفت: امروزه با وجود کشورهایی در حوزه خلیج فارس به عنوان خدمتکار و دست‌نشانده استکبار برای دستیابی به اهداف استکبار در زمینه ایجاد تفرقه میان مسلمانان اما اتحادی میان ملت‌ها شکل گرفته است.

مصری با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس نه‌تنها در کشورهای مسلمان بلکه در کشورهای غیرمسلمان به صورت باشکوه برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری راهپیمایی روز قدس علاوه بر اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین قوت قلبی برای سایر آزادی‌خواهان ملت‌های مسلمان است که به دنبال آن مردم دنیا را حامی و همراه خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در موضوع قدس خواستار اجرای ادعای غرب مبنی بر برپایی دموکراسی است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همان حربه‌ای را که غرب علیه کشورهای دیگر به کار می‌برد را دنبال می‌کند و خواستار برقراری دموکراسی و آزادی عمل و انتخاب برای مردم فلسطین است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسرائیل به عنوان اقلیتی بدون ریشه وارد سرزمین فلسطین شدند و حق را ناحق کردند، گفت: بر مبنای اجرای دموکراسی ادعای غرب دو میلیون آواره فلسطینی باید به سرزمین خود برگردند و در انتخاباتی آزاد آرای خود را اعلام کنند.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon