تحرکات هوایی و دریایی مشکوک رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان

تحرکات هوایی و دریایی مشکوک رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ هایی از تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در ابعاد هوایی و دریایی در دو سوی مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، فرماندهی ارتش لبنان دیشب با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای جاسوسی دشمن صهیونیستی ساعت هشت و 10 دقیقه اقدام به نقض حریم هوایی لبنان از منطقه کفرکلا کرده و به گشت ‌زنی در بخش‌ های جنوبی این کشور پرداخته است. این هواپیما ساعت 11 و 45 دقیقه از فراز منطقه علما الشعب حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

همچنین از لبنان خبر می‌ رسد که صدای انفجارهای سنگین در خانه‌ ای در روستاهای العرقوب شنیده می ‌شود که منبع آن بخش شرقی مزارع اشغالی شبعا است، همچنین هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی نیز اقدام به پرواز در آسمان مزارع شبعا و جولان و جبل الشیخ کرده اند.

فرمانده ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ ای دیگر اعلام کرد که بین ساعات 7 و 40 دقیقه تا 9 و 30 دقیقه بعد از ظهر دیروز دو قایق جنگی وابسته به رژیم صهیونیستی اقدام به نقض حریم آبی لبنان در مقابل منطقه رأس الناقوره کردند. این تجاوز از سوی ارتش لبنان به اطلاع نیروهای بین ‌المللی موقت رسانده شد.

تحرکات نظامی مشکوک رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان در حالی دنبال می‌شود که ارتش لبنان به همراه نیروهای مقاومت درگیر مبارزه داخلی بر ضد گروه‌های تروریستی مستقر در خاک لبنان هستند. این در حالی است که ارتش لبنان با کمبود شدید کمی و کیفی سلاح مواجه شده است. این در حالی است که هدیه سه میلیارد دلاری « عبد الله بن عبدالعزیز» شاه سابق سعودی برای تسلیح ارتش لبنان با سلاح‌ ‌های فرانسوی علاوه بر کارشکنی رژیم صهیونیستی با سد بزرگ‌تر به نام فقدان اراده سیاسی در حاکمیت جدید عربستان سعودی مواجه شدن است. منابع فرانسوی از تعطیلی قرداد مربوطه به درخواست ریاض خبر داده‌ اند، این در حالی است که این برخی رسانه‌های لبنان اعلام کردند که افراد مرتبط با این معامله تسلیحاتی نیز در فرانسه و عربستان بنا به اتهامات مربوط به فساد مالی تحت کنترل و بازجویی قرار دارند.

ارتش لبنان در حالی از کمبود سلاح و مهمات در مبارزه با تروریست‌های داعش و جبهه النصره در ارتفاعات شرق این کشور رنج می‌برد که برخی گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های نزدیک به غرب در مسیر تجهیز رایگان ارتش کشورشان با سلاح‌ های ایرانی سنگ اندازی کرده‌ا‌ند.

سمیر مقبل نائب نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان اخیرا در دیدار با «ماسیمو ماروتی» سفیر ایتالیا در بیروت، بر نیاز نیروهای ارتش کشورش به سلاح و مهمات لازم و مناسب برای مبارزه با تروریست‌ها و تکفیری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان