۲۹۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود‌

2900 واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفـت: پیش بینی شده است در هفته دولت ۲ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در زمینه اتمام مسکن مهر تا پایان امسال، تاکنون در زمینه زیربنایی آسفالت معابر واحدهای مسکن مهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون 80 درصد از آسفالت طرح 64 هکتاری مسکن مهر انجام شده و یک هزار و 400 تن قیر یارانه‌ای از سال گذشته و از ابتدای امسال و 2 هزار و 900 تن قیر برای آسفالت معابر واحدهای مسکن مهر با قیمت 3.5 میلیارد تومان یارانه خریداری شده ‌که برای مسکن مهر تحقق یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تا هفته دولت امید است آسفالت 64 هکتاری به اتمام برسد و در زمینه واحدهای افتتاح شده مشکل اصلی آورده اعضا است.

جعفری از افتتاح واحدهای مسکن مهر در هفته دولت خبر داد و افزود: 2 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 900 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به دستور کار جلسه در زمینه الحاق مطالعات طبس به طرح ناحیه خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ماهیت این طرح  بر این مبنا است که این طرحی یک طرح بالادستی است و آمایش با رویکرد آماری در مراتب بالادستی انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: خراسان بزرگ شامل 3 خراسان است که در سلسله مراتب ابتدا طرح، ناحیه بعد طرح جامعه شهری بیان می‌شود که طرح ناحیه توزیع متناسب سکونت‌گاه‌ها در سطح ناحیه است و وظیفه ما تدوین سیاست‌ها، ارائه راهبرد در کنترل و توزیع مناسب خدمات بر اساس شاخص‌های برخورداری یا عدم برخورداری است.

جعفری افزود: طبس در یک بازه زمانی زیر نظر استان یزد بود و جز طرح آن استان بود که بعد از جداشدن از یزد و پیوستن به خراسان جنوبی در حال حاضر این شهرستان بدون طرح باقی مانده است.

در این کارگروه با رای‌گیری اعضا مقرر شد شهرستان طبس جزو الحاق مطالعات طرح ناحیه خراسان‌جنوبی شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon