چشم انتظاری مددجویان زنجانی به خانه‌های مهر رها شده؛ وعده‌ای که ۶ ساله شد

چشم انتظاری مددجویان زنجانی به خانه‌های مهر رها شده؛ وعده‌ای که 6 ساله شد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که چشم امید مددجویان بهزیستی زنجان برای زندگی در خانه‌های ۵۰ متری به کمک‌های مسئولان و خیران استان است ولی در این میان این مسکن‌های مهر نیمه‌کاره عمر ۶ ساله خود را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ساخت پروژه مسکن مهر 27 واحدی مددجویان بهزیستی استان زنجان از سال 1388 در مصوبه سفر دوم دولت دهم به استان زنجان کلید خورده است مسکنی که امروز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی به طور نیمه کاره رها شده است.

این واحدهای 50 متری برای تکمیل بنا به گفته پیمانکار این پروژه محمد جواد بطحائی نیازمند تنها دو میلیارد و هفتصد میلیون ریال هزینه برای تکمیل 100 درصدی است.

اعضای این مجتمع مسکونی با حضور در این پروژه و با تشکیل نشست مشکلات خود را با مسئولان بهزیستی مطرح کردند.

یکی از اعضای این پروژه با بیان اینکه اعضای انتخاب شده برای این پروژه از مددجویانی هستند که توان مالی خوبی ندارند، گفت: با گذشت 6 سال از آغاز این پروژه هنوز تکمیل نشده است و این درحالی است که مکان فعلی مان اجاره‌ای بوده و باید آنجا را تخلیه کنیم.

یکی دیگر از اعضای این پروژه با بیان اینکه شغلی ندارد، افزود: تنها با کمک‌‌های بهزیستی و یارانه دریافتی به امورات زندگی می‌رسم وبا داشتن سه فرزند نمی‌توانم از عهده مخارج زندگی خود بر بیایم و توان پرداخت سقف 100 میلیون ریال را ندارم.

این مددجو می‌گوید: بدلیل مشکلی که در پرداخت اجاره بها دارم حاضرم همین امروز اسباب زندگی‌ام را در اینجا مستقر کنم ولی نمی‌توانم مابقی 100 میلیون ریال را پرداخت کنم  و حتی در تامین هزینه‌های زندگی نیز دچار مشکل هستم.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بر این بود که اعضا سقف آورده خود را به 5 میلیون برسانند ولی این مبلغ به 100 میلیون ریال رسیده است و اعضا باید این مبلغ را تقبل کنند و این در حالی است  که ما توان پرداخت بیشتر از این مقدار را با توجه به وضع معیشتی و مشکلات نداریم.

داداشی نماینده این معلولان و مددجویان با بیان اینکه از 6 ماه گذشته با اتمام اعتبارات این پروژه راکد مانده است و این در حالی است که تکمیل این پروژه نیازمند همکاری بهزیستی به عنوان متولی این پروژه است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اعضا توان پرداخت این هزینه را ندارند، خاطرنشان کرد: از خیرین و مسولان استانی می‌خواهیم که با حمایت‌های خود سبب اتمام این پروژه و شاد کردن دل 27 خانواده مددجوی نیازمند شوند.

نماینده معلولان با اشاره به عملکرد بهزیستی استان ابراز کرد: بهزیستی به عنوان نهاد حمایتی که وظیفه حمایت از این افراد را عهده دار است به عنوان متولی پروژه انتخاب شده است که در سال‌های گذشته احداث این مجتمع با حمایت‌های انجام شده از طرف بهزیستی  تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما بهزیستی الان از مددجویان می‌خواهد تا سقف آورده خود را به 100 میلیون ریال برسانند که اعضا قادر به تامین همین مبلغ نیستند و پرداختی آن‌ها کمتر است.

وی با بیان اینکه برخی از اعضا تنها با حضور در این مکان به معنای تقابل با بهزیستی نیست، خاطرنشان کرد: حضور اعضا برای دریافت کمک از مسئولان و خیران استان برای تمکیل پروژه است.

 

داداشی با استقبال از حضور افراد خیر برای تکمیل پروژه گفت:‌ هر فرد خیری می‌تواند با کمک‌های خود سبب پیشرفت پروژه وپایان کار آن ‌شود  وما حاضریم خود این افراد نیز در روند و جریان اجرای پروژه قرار گیرند تا در نهایت بتوانیم جوابگوی نیاز این عزیزان باشیم.

محمد جواد بطحائی پیمانکار پروژه نیز با بیان اینکه عمده کارهای این پروژه انجام شده است و کارهای باقی مانده شامل انشعابات برق، آب و گاز است و تکمیل آسانسور، راه پله و محوطه این ساختمان است که خوابیدن این پروژه سبب شده که کارهای انجام شده نیز با تخریب همراه شود.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های متولی گفت: با کندی که در همکاری بین بهزیستی‌، شهرداری و بانک مسکن رخ داد امکان دریافت وام میسر نشد و در نتیجه اعضا خود مجبور به تامین هزینه‌ها هستند  و وام به این افراد دیگر تعلق نمی‌گیرد.

وی تکمیل 20 درصد باقی مانده پروژه را نیازمند حمایت بهزیستی و سایر دستگاه‌های حمایتی دانست و  تاکید کرد: اگر امکانی فراهم شود تا کمک‌های مردمی و دستگاه‌های حمایتی برای تکمیل پروژه فراهم شود ‌ این پروژه هرچه سریعتر به اتمام رسیده و در اختیار مددجویانی که واقعا نیازمند هستند قرار می‌گیرد.

نعمت ملکی، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه هزینه‌های پرداختی اعضای مسکن مهر لیست شده است، افزود: آورده همه افراد باید به سقف 100میلیون ریال برسد و وضعیت این مددجویان برای بهزیستی مشخص است‌.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که مددجویان فیش‌های خود را به بهزیستی ارائه کنند و واحدها توسط بهزیستی شهرستان زنجان مشخص شده و همه اعضا میزان آورده خود را به 100میلیون ریال برسانند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی زنجان عنوان کرد: تاکنون بهزیستی شهرستان زنجان حدود 200 میلیون ریال برای هر واحد کمک بلاعوض کرده و تکمیل این پروژه تنها با پرداخت 100 میلیون ریال سقف آورده اعضا محقق می‌شود.

یکی از نیاز‌های اساسی این اعضا که افراد کم بضاعت جامعه هستند داشتن مسکنی 50 متری است که خود نیز با سرمایه‌های اندک و در توان خود تلاش برای تکمیل آن دارند اعضای خانواده هایی که برخی از آن‌ها دارای بیمار و مشکلات بسیاری هستند و تکمیل یک سر پناه برای آنها می‌تواند سبب دلگرمی و برطرف شدن دغدغه بزرگ آن‌ها شود.

 

آری این روزها فرصتی است تا مسلمانان واقعی به تاسی از مولای خود امیرالمومنین گره‌گشای مشکلی از مشکلات افراد جامعه خود باشند  و اینجاست که معنای واقعی انسان دوستی معنا پیدا می‌کند.

آری بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو‌ها را نماند قرار.

مردم شهر ما ثابت کرده‌اند که همواره کارهای بزرگ همچون مهرانه را با محبت‌های خالصانه و بی‌منت خود انجام داده‌اند و تامین این مبلغ نیز می‌تواند به دستان  پرمهر شما باشد.

گزارش از هاجر کشاورزی

انتهای پیام/  ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon