خانه‌های تاریخی لار برای استفاده اداری خریداری می‌شود


خانه‌های تاریخی لار برای استفاده اداری خریداری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به لار تعهد داد تا تعدادی از خانه‌های تاریخی را خریداری و برای رفع نیازهای اداری در اختیار قرار دهند.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، با اشاره به سفر مدیرکل پارلمانی جمعیت هلال‌احمر به لارستان اظهار داشت: قرار است گزارشی از وضعیت املاک شهری لارستان که در اسناد به نام جمعیت هلال‌احمر است تهیه و برای حل موضوع زمین‌های شهر جدید لار به رئیس جمعیت هلال‌احمر تقدیم شود.

وی افزود: چند خواسته مهم که در گذشته در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر به‌صورت مستمر پیگیری شده مجدد به‌صورت مکتوب در اختیار هیئت حاضر از طرف جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از زلزله سال 1339 شهر جدید لار بر روی زمین‌هایی که به تملک جمعیت هلال‌احمر آن زمان درآمد ساخته شد و بسیاری از زمین‌های تأسیسات شهری به لحاظ حقوقی متعلق به هلال‌احمر است و تاکنون تغییری مبنی بر در اختیار اداره یا دستگاه قرار دادن زمین‌ها صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که از محل فروش این املاک منابع قابل‌توجهی پول حاصل‌ شده، خاطرنشان کرد: این منابع صرف ارائه خدمات در سطح شهر نشده و این موضوع سبب نارضایتی مردم شده است و مردم خواهان صرف عایدی فروش این املاک در خود منطقه و ارائه خدمات در لارستان هستند.

جعفرپور با اشاره به این‌که زمین‌های بازار امام و ساختمان هلال‌احمر از این قبیل هستند، گفت: در ازای تمام منابعی که به این صورت از شهر خارج‌ شده است زمین و محوطه بیمارستان امام سجاد(ع) که در حال حاضر کاربری ندارد در اختیار لار قرار گیرد تا نیازهای کنونی شهر را برآورده کند.

وی با اشاره به مطالبات مربوط به فعالیت جاری جمعیت هلال‌احمر لار اظهار داشت: جلساتی با محوریت دفتر نماینده مجلس انجام‌ شده که با توجه به زلزله‌خیز بودن لارستان درخواست استقرار یک بالگرد در منطقه داده‌ شده و برای آمادگی در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله هم برای لارستان و هم مناطق درباره ساخت انبار امدادی مجهز درخواست شده است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات دیگر ساخت ساختمان جمعیت هلال‌احمر بوده که چند سال است با پیشرفت 40 درصدی متوقف شده و چند مورد مطالبات دیگر که مربوط به فعالیت جمعیت هلال‌احمر لارستان بوده جزو درخواست‌ها است.

وی با اشاره به سفر دیروز معاون وزیر راه و شهرسازی به لارستان افزود: ازجمله درخواست‌ها در این سفر احیای قلعه اژدهاپیکر به‌عنوان یک پروژه ملی، راه‌اندازی سازمان بهسازی و نوسازی شهر لار، افزایش محدوده مصوب بافت قدیم از 129 هکتار به 229 هکتار، مرمت آثار ارزشمندی مانند قیصریه و اختصاص منابع این کار بوده است.

جعفرپور با اشاره به جلسه دوشنبه آینده با ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی تعهد دادند تعدادی از خانه‌های قدیمی تاریخی را خریداری کرده و برای نیازهای اداری شهرستان در اختیار این شهرستان قرار دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon