آیت‌الله سبحانی: شغل‌هایی متناسب با روحیات زنان در جامعه فراهم شود‌


آیت‌الله سبحانی: شغل‌هایی متناسب با روحیات زنان در جامعه فراهم شود‌

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سبحانی با اشاره به لزوم رفع بیکاری در جامعه گفت: مشکل شغل مشکل امروز جامعه است، نمی‌توان برای همه زنان و مردان به صورت یکسان شغل ایجاد کرد، شغل‌هایی را برای زنان فراهم کنیم که متناسب با روحیات آن‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به لزوم وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: امروز آتش جنگ در خاورمیانه بین مسلمانان وجود دارد و هر روز صدها نفر کشته می‌شوند که همه آن‌ها گوینده "لا اله الا الله" هستند. اگر از روز اول رهبری جامعه اسلامی دست اهل بیت (ع) و امام علی (ع) بود ما امروز شاهد این مشکلات میان مسلمانان نبودیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: خداوند به زنان پیامبر امر کرد صدای خود را برای مردان نامحرم نازک نکنند و به صورت عادی با مردان صحبت کنند، با این وضعیت مشخص می‌شود که صحبت زن با مرد اگر در صورت ضرورت باشد اشکالی ندارد.

وی با اشاره به لزوم رفع بیکاری در جامعه تصریح کرد: مشکل شغل مشکل امروز جامعه است، نمی‌توان برای همه زنان و مردان به صورت یکسان شغل ایجاد کرد بلکه باید یک چهارم زنان و سه چهارم مردان در جامعه شاغل باشند، شغل‌هایی را برای زنان فراهم کنیم که متناسب با روحیات آن‌ها باشد، البته بنده این موضوع را به رئیس‌جمهور نیز بیان کردم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خروج عایشه بر امیرالمومنین (ع) افزود: مفسران اهل سنت می گویند که عایشه برای صلح میان یاران پیامبر (ص) خروج کرد در حالی که اگر دقت کنیم عایشه بر خلاف قرآن عمل کرد و بر امام علی (ع) خروج کرد که این موضوع خلاف سیره پیامبر (ص) بود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon