کشف ۳۰۰ بمب در بیجی و پاکسازی ۶۰ درصد"هیت"از لوث داعش

کشف 300 بمب در بیجی و پاکسازی 60 درصد"هیت"از لوث داعش

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از هلاکت ۴۵ داعشی و کشف ۳۰۰ بمب در شمال صلاح الدین و پاکسازی ۶۰ درصد شهرستان هیت از لوث تروریست های تکفیری و ادامه نبرد با تروریست ها در شمال شرقی بیجی خبر دادند.

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی رسمی گروه موسوم به "عصائب اهل الحق" از تشکیلات نیروهای داوطلب مردمی از هلاکت 45 تروریست داعشی و کشف 300 بمب در شمال صلاح الدین خبر داد.

"جواد الطلیباوی" به الغدپرس گفت نیروهای عصائب اهل الحق توانستند در یک عملیات نظامی در محله النفط تابع شهرستان بیجی در شمال استان صلاح الدین، 45 تروریست داعشی را به هلاکت برسانند و سه خودرو آنها را نیز منهدم کنند.

وی خاطر نشان کرد در جریان عملیات پاکسازی در این منطقه، کارگاه بمب گذاری حاوی بیش از 300 بمب و 10 تُن مواد منفجره کشف و ضبط شد.

هلاکت هفت تروریست داعشی در فلوجه

خبر دیگر این که، هفت تروریست داعشی از جمله یکی از سرکردگان تکفیری ها در محله الصناعی فلوجه به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی خاطر نشان کرد هفت تروریست گروه داعش از جمله یکی از سرکردگان آنها در حملات موشکی یگان اطلاعات نظامی به مخفیگاه آنها در محله الصناعی در شهر فلوجه به هلاکت رسیدند. در این حمله موشکی، کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده به طور کامل منهدم شد که هفت تروریست از جمله مسئول کارگاه به نام صباح حمید الجمیلی به هلاکت رسیدند.

کشته شدن هفت تروریست در بیجی

خبر دیگر این که، پلیس عراق اعلام کرد هفت تروریست گروه داعش در شمال صلاح الدین به هلاکت رسیدند و دو خودرو آنها منهدم شد.

در بیانیه پلیس عراق آمده است نیروهای تیپ شمال بغداد و نیروهای داوطلب مردمی در یک عملیات نظامی علیه تجمعات داعش در منطقه تل ابوجراد و مجتمع مسکونی در بیجی در شمال استان صلاح الدین، هفت تروریست به هلاکت رسیدند.

ادامه عملیات پاکسازی در شمال شرقی بیجی

نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی همچنان به پاکسازی مناطق شمال شرقی بیجی ادامه می دهند.

"جاسم جباره" معاون رئیس کمیته امنیتی استان صلاح الدین از ادامه عملیات نظامی در سمت شمال شرقی شهرستان بیجی خبر داد.

وی به الفرات گفت نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی به عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی شهرستان بیجی از تروریست های باقی مانده گروه داعش ادامه می دهند.

جباره خاطر نشان کرد عملیات نظامی در مناطق الجسر والبوجواری شهرستان بیجی و نیروگاه برق در جنوب پالایشگاه بیجی ادامه دارد و این مناطق طی روزهای آینده به طور کامل از لوث داعش پاکسازی خواهند شد.

نیروهای ارتش عراق همچنین 10 تروریست داعشی را در حمله به محل تجمع آنها در منطقه البوجواری بیجی به هلاکت رساندند و یک خودرو آنها را منهدم کردند.

مسئول عملیاتی داعش در الکرمه به هلاکت رسید

خبر دیگر این که، نیروهای داوطلب مردمی، مسئول عملیاتی داعش ملقب به ابوبراء الخلیفاوی را در الکرمه به هلاکت رساندند.

محمود مرضی الجمیلی فرمانده یگان سوم تیپ 30 به الفرات گفت نیروهای شجاع داوطلب مردمی توانستند اسامه طاها کریم صلبی الخلیفاوی ملقب به ابوبراء را در حمله به یکی از مقرهای داعش در مرکز الکرمه به هلاکت برسانند. الجمیلی، ابوبراء را مسئول آنچه واحد استحکامات داعش خوانده می شود، معرفی کرده است.

به گفته الجمیلی، در این عملیات ده ها تروریست غیر  عراقی هم به هلاکت رسیدند.

پیشتر نیز در حمله جنگنده های ارتش عراق، یکی از سرکردگان داعش موسوم به مسئول بانک های فلوجه به این شهر به هلاکت رسیده بود. این سرکرده داعش، ملقب به ابوساره به همراه چند همدست وی در حمله جنگنده های عراقی به یکی از مخفیگاه های آنها در فلوجه به هلاکت رسیدند.

پاکسازی 60 درصد شهرستان "هیت" از لوث داعش

خبر دیگر این که، نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی، 60 درصد شهرستان "هیت" را از لوث تروریست های داعشی پاکسازی کردند.

فرمانده پلیس شهرستان هیت، سیطره نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی بر 60 درصد از اراضی این شهرستان و پاکسازی آن از لوث داعش را اعلام کرد.

حامد النمراوی خاطر نشان کرد نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی پس از سیطره بر 60 درصد اراضی شهرستان هیت، عرصه را بر باندهای تروریستی داعش در مناطقی که در اشغال خود دارند، تنگ کرده اند.

وی گفت شهرستان هیت شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی در مناطق پاکسازی شده است که به عنوان نقاط شروع عملیات نظامی برای پاکسازی کامل هیت قلمداد می شوند.

پلیس هیت روز گذشته توانسته بود هفت خودرو بمب گذاری شده را کشف و خنثی کند. تروریست های  داعشی درصدد حمله به نیروهای امنیتی  در حدیثه و هیت بودند.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت