هلاکت ده‌ها تروریست در عملیات منحصربه فرد ارتش سوریه در «القنیطره»

هلاکت ده‌ها تروریست در عملیات منحصربه فرد ارتش سوریه در «القنیطره»

خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از ادامه عملیات مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف و هلاکت ده ها تروریست در عملیات منحصر به فرد ارتش در درعا، حومه لاذقیه و قنیطره خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع نظامی به سانا(خبرگزاری رسمی سوریه) گفت نیروهای ارتش سوریه شامگاه دوشنبه تلاش تروریست ها برای وارد کردن یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده به محله جمعیه الزهراء حلب را ناکام گذاشتند و کانون ها و مخفیگاه های گروه های تکفیری را در محله ها و مناطق مختلف حلب منهدم کردند.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه،در عملیات دقیق خود علیه کانون های گروه های تروریستی در محله الراشدین الاولی، اللیرمون، الزیدیه، بستان القصر، قاضی عسکر و الجدیده، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رسانده و خسارت های سنگینی به آنها وارد کردند.

همچنین یک منبع در استان حلب گفت یک یگان از نیروهای ارتش سوریه، یک خودرو زرهی را که حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره بود و تروریست ها می خواستند آن را وارد محله جمعیه الزهراء در غرب شهر حلب کنند، منهدم کردند.

این منبع افزود این خودرو پیش از ورود به این محله به طور کامل منهدم شد که به هلاکت تمام سرنشینان آن منجر شد.

این منبع همچنین از درگیری نیروهای ارتش با اعضای گروه های تروریستی خبر داد که درصدد نفوذ به محله جمعیه الزهراء حلب بودند که طی آن شمار زیادی از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر در حملات دقیق نیروهای ارتش به مراکز تجمع تروریست های جبهه النصره در روستای المنصوره و اطراف مرکز پژوهش های علمی، شماری از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند. همچنین شمار زیادی از اعضای گروه های تروریستی در عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه علیه مخفیگاه ها و تحرکات آنها در شهرک بنان الحص و خربه المعاصر به هلاکت رسیدند.

اوضاع میدانی درعا

از درعا هم خبر می رسد که نیروهای  ارتش سوریه در ادامه عملیات مبارزه با تروریسم، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره و گروه موسوم به حرکه المثنی الاسلامیه بودند. این گروه ها با رژیم اشغالگر اسرائیل ارتباط دارند.

یک منبع نظامی در درعا گفت یک یگان از نیروهای ارتش در عملیات گسترده ای که علیه مخفیگاه های گروه های تکفیری به سرکردگی جبهه النصره در شهرک النعیمه در شرق درعا انجام دادند، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند. در این عملیات که در چهار کیلومتری شرق شهر درعا انجام شد، سلاح ها و مهمات تروریست ها هم منهدم شد.

شهرک النعیمه نقطه ارتباطی میان مخفیگاه های تروریست ها در روستاهای صیدا، ام المیاذن و نصیب و گذرگاهی برای نفوذ مزدوران از طریق مرزهای اردن است. این تروریست ها در پایگاه های تروریستی دایر شده از سوی نظام اردن در خاک این کشور با هماهنگی موساد اسرائیل و سازمان های اطلاعاتی برخی رژیم های غربی و عربی آموزش می بینند و سپس به داخل سوریه نفوذ می کنند.

منبع سوری همچنین از عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه کانون های تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری در غرب مجتمع مدارس درعاالمحله و شرق میدان دانشجویان و جنوب مسجدالخلیل در درعاالبلد خبر داد.

این عملیات یک روز پس از شکست حمله تروریست ها به ایست های نظامی در درعاالبلد و النعیمه و تلفات وخسارت های سنگین  آنها انجام شد.

همچنین در حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع و مخفیگاه های گروه های تروریستی در شهر درعا و اطراف آن، چند خودرو مجهز به تیربار منهدم و شماری از تروریست ها کشته شدند.

اوضاع میدانی حومه قنیطره

در حومه قنیطره هم، در  ادامه عملیات ارتش سوریه و نبرد تمام عیار با تروریسم تکفیری مورد حمایت رژیم اشغالگر اسرائیل، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی در قنیطره گفت نیروهای ارتش در عملیات منحصر به فرد خود علیه گروه های تروریستی، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره و گروه های موسوم به احرارالشام و الویه الفرقان بودند. در این عملیات که در شهرک مسحره انجام شد، نیروهای ارتش، سلاح ها و مهمات تروریست ها را هم منهدم کردند.

این منبع افزود در عملیات نیروهای ارتش علیه تجمعات و تحرکات گروه های تروریستی در شمال روستای الحمیدیه در غرب شهر قنیطره، شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

رسانه های حامی گروه های تروریستی تکفیری به هلاکت شماری از اعضای خود در قنیطره از جمله عمراحمد ابراهیم ملقب به ابوصهیب از تروریست های جبهه النصره اعتراف کرده اند.

اوضاع میدانی حومه دمشق

انهدام یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده گروه های تروریستی و هلاکت شماری از تروریست ها در حومه دمشق از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

یک منبع نظامی در حومه دمشق گفت نیروهای ارتش با حمایت نیروی هوایی، چندین مخفیگاه و جنگ افزارهای گروه های تروریستی تکفیری را منهدم کردند.

این منبع افزود در حمله هوایی ارتش سوریه، شماری از تروریست های داعشی در تل الضبع غربی در اطراف بیابانی که بین حومه دمشق و حمص قرار دارد، به هلاکت رسیدند و یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده و توپخانه آنها منهدم شد.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی تکفیری در غرب تله مروان(تپه مروان) واقع در چهل کیلومتری جنوب غربی دمشق، شماری از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند. سرکردگی بیشتر این گروه های تکفیری را جبهه النصره بر عهده دارد.

روز گذشته هم دست کم 39 تروریست که برخی ملیت کویتی و اردنی داشتند، در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش سوریه علیه مخفیگاه های جبهه النصره و گروه موسوم به لواء الاسلام در غوطه شرقی به هلاکت رسیده بودند.

هلاکت 50 تروریست در حومه لاذقیه

عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش در حومه لاذقیه شمالی و هلاکت ده ها تروریست وانهدام دو خودرو آنها از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

به گفته یک منبع نظامی در لاذقیه، ده ها تروریست در حومه لاذقیه شمالی در جریان عملیات نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی در چارچوب جنگ مستمر با تروریسم تکفیری به هلاکت رسیدند.

این منبع اظهار داشت دست کم 50 تروریست که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و تحرکات آنها در روستاهای دیروشان،  الدره و ربیعه درشصت کیلومتری شمال شهر لاذقیه به هلاکت رسیدند.

این منبع از انهدام یک خودرو زرهی و یک خودرو مجهز به تیربار و مقادیری سلاح و مهمات و تجهیزات جنگی گروه های تروریستی در این عملیات خبر داد.

شنبه گذشته نیز، 110 تروریست در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های آنها در برخی مناطق حومه لاذقیه شمالی به هلاکت رسیده بودند که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره بودند و ملیت خارجی داشتند.

گروه های تروریستی  تکفیری از جمله جبهه النصره، لواء احرارالساحل و لواء السلطان عبدالحمید در حومه لاذقیه شمالی به ارتکاب جنایت مشغول هستند که این منطقه همچنان شاهد نفوذ مزدوران خارجی از طریق مرزهای ترکیه است.

هلاکت شماری از تروریست ها در حومه شمالی حمص

یک منبع نظامی در حمص از هلاکت شماری از تروریست های جبهه النصره و گروه موسوم به فیلق حمص و کتائب الفاروق در عملیات نیروهای  ارتش علیه مخفیگاه های آنها در حومه شمالی لاذقیه خبر داد.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه در حملات کوبنده به مخفیگاه ها و تجمعات تروریست ها در تلدو و الحوله در شمال غربی حمص، تلفات و خسارت های سنگینی به آنها وارد کردند.

این منبع از هلاکت شماری از تروریست های جبهه النصره و انهدام سلاح ها و مهمات آنها در عملیات نیروهای  ارتش در خیابان سالیکو الرستن در بیست کیلومتری شمال حمص خبر داد.

اوضاع میدانی الحسکه

عملیات ارتش سوریه در الحسکه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام مناطق آن همچنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی گفت در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه های گروه تروریستی داعش در الشدادی، شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

این منبع از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های داعشی در حملات هوایی ارتش به مخفیگاه های آنها در شهرک العریشه در 25 کیلومتری شهر الحسکه خبر داد.

گروه تروریستی داعش، شهر الشدادی را به مرکز اصلی برای آموزش مزدوران خود و ساخت مواد منفجره و بمب گذاری خودروها تبدیل کرده است به طوری که گزارش های خبری تاکید می کند که تمام خودروهای بمب گذاری شده که گروه تروریستی داعش در الحسکه و حومه آن منفجر کرده است، از شهر الشدادی وارد شده است.

حملات نیروی هوایی ارتش در چارچوب عملیات مستمر برای مختل کردن تحرکات تروریست های داعش و جلوگیری از ورود تروریست ها و خودروهای بمب گذاری شده به شهر الحسکه انجام شده است. تروریست های روز گذشته درصدد حمله با یک خودرو بمب گذاری شده به شهر الحسکه بودند که نیروهای ارتش موفق به منهدم کردن این خودرو در ورودی جنوبی شهر شدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین ضربات محکمی به تروریست های داعش در برخی محله های جنوبی شهر الحسکه وارد کردند.

گروه تروریستی داعش طی روزهای اخیر متحمل خسارت ها و تلفات سنگین در الحسکه در عملیات نیروهای ارتش شده است. گروه های مردمی هم به ارتش برای بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام محله هایی که تروریست های داعشی از بیست و چهارم ماه گذشته نفوذ کرده اند، کمک می کنند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی