آمریکا ۹۸ درصد ارتباطات مخابراتی آمریکای لاتین را رهگیری می‌کند

آمریکا 98 درصد ارتباطات مخابراتی آمریکای لاتین را رهگیری می‌کند

خبرگزاری تسنیم: موسس وبسایت ویکی لیکس تاکید کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا تقریبا همه ارتباطات مخابراتی در قاره آمریکای جنوبی را رهگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جولیان آسانژ پایه گذار ویکی لیکس در حالی از رهگیری ارتباطات مخابراتی در آمریکای لاتین توسط آژانس امنیت ملی آمریکا خبر داده است که این وب سایت اخیرا اسنادی را در خصوص جاسوسی آمریکا از 29 مقام دولت برزیل فاش کرده است.

آسانژ در مصاحبه با روزنامه ال موسترادور شیلی تصریح کرد که 98 درصد ارتباطات مخابراتی در آمریکای لاتین هدف رهگیری آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می‌گیرد.

وی همچنین بر نقش مهم شرکت‌های بزرگ اینترنتی از جمله فیس بوک و گوگل در کمک به آژانس امنیت ملی آمریکا در برنامه جمع‌آوری اطلاعات تاکید کرده است.

ویکی‌لیکس و وب‌سایت اینترسپت اخیرا اطلاعات جدیدی را در خصوص شنود و جاسوسی از 29 مقام دولتی برزیل از جمله مشاوران نزدیک دیلما روسف رئیس‌جمهور این کشور منتشر کرده‌‌اند.

اسناد ویکی‌لیکس حاکی است که آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها از نزدیکان دیلما روسف رئیس‌‌جمهور برزیل شنود می‌کرده است بلکه برزیل را هدف جاسوسی اقتصادی قرار داده است.

در ماه آوریل، در نشست آمریکا در پاناما، باراک اوباما به روسف اطمینان داد که آژانس امنیت ملی آمریکا دیگر از رهبران کشورهای متحد خود جاسوسی نمی کند.

اسناد ویکی لیکس به تازگی از جاسوسی آژانس امنیت ملی از مقام های ارشد آلمانی و فرانسوی پرده برداشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان