جنگل‌های پلدختر همچنان در آتش می‌سوزند

جنگل‌های پلدختر همچنان در آتش می‌سوزند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار پلدختر گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع پلدختر از صبح امروز آغاز و بعد از گذشت حدود ۱۲ ساعت هنوز ادامه دارد.

 قدرت الله ترابی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در پلدختر، اظهار داشت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه کیالان منطقه تخت چان از صبح امروز آغاز و تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: این آتش‌سوزی شب گذشته (سه‌شنبه شب) در کوه کیالان منطقه تخت چان پلدختر به وقوع پیوست و با تلاش مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان و نیروهای مردمی منطقه با گذشت چند ساعت مهار شد.

فرماندار پلدختر گفت: امروز صبح به علت وزش باد، آتش‌سوزی به جنگل و مراتع این منطقه دوباره آغازشده و تاکنون ادامه دارد.

وی در مورد علت تأخیر در مهار آتش‌سوزی عنوان کرد: صعب‌العبور بودن منطقه و نبود امکانات، اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع منطقه با بیل و شاخه و برگ درختان انجام شد.

ترابی نژاد از وقوع سومین آتش‌سوزی در طی سال جاری در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نخستین آتش‌سوزی در منطقه قلعه نصیر پلدختر به وقوع پیوست که در جریان این آتش‌سوزی سه هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: دومین آتش‌سوزی 6 هکتار از مراتع و جنگل‌های پیرمار چمشک در آتش سوخت و سومین آتش‌سوزی که شب گذشته در منطقه تخت چان پلدختر رخ داد.

فرماندار پلدختر تصریح کرد: از میزان آتش‌سوزی به علت گستردگی و صعب‌العبور بودن منطقه اطلاعی در دست نیست و تیم‌های امدادی هلال‌احمر، منابع طبیعی، جهاد، امور عشایر و فرمانداری، ستاد اطفا حریق شهرستان و نیروهای مردمی به منطقه اعزام‌شده‌اند.

ترابی نژاد افزود: عامل انسانی را دلیل عمده آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌های شهرستان دانست و افزود: اغلب آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در سطح جنگل‌ها و مراتع شهرستان منشأ انسانی است.

وی اظهار داشت: از عامل و یا عوامل آتش‌سوزی تاکنون اطلاعی در دست نیست و تلاش برای شناسایی مسببیان حادثه از سوی ادارات ذی‌ربط ادامه دارد.

فرماندار پلدختر  حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و از مردم و کشاورزان شهرستان خواست از روشن کردن آتش در کنار درختان جنگل با احتیاط لازم عمل کنند و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon