پروژه سد آب سرده بروجرد ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد‌

پروژه سد آب سرده بروجرد 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل ‌آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۸ میلیارد تومان به پروژه سد آب سرده بروجرد در سال ۹۴ اختصاص یافت و این پروژه تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علی امید سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: آب‌های زیر زمینی استان لرستان  از 14 متر تا دو متر دچار افت آب‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه حوزه کوهدشت و رومشکان 14 متر و حوزه بیرانشهر در دو متر دچار افت آب‌شده‌اند، افزود: بحران هدر رفت آب‌های زیر زمینی در کوهدشت و رومشکان است که در حال حاضر در این شهرستان‌ها دشت ممنوعه اعلام‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بابیان اینکه در سطح کشور حفر چاه کشاورزی ممنوع است، عنوان کرد: به خاطر افت منابع آب زیر زمینی که در استان لرستان وجود دارد حفر چاه برای کشاورزی ممنوع است.

وی در رابطه با هدر رفت آب از استان، بیان کرد: در سال 92، چهار میلیارد در سال 93، سه و نیم میلیارد و در سال 94، سه میلیارد آب از استان لرستان خارج‌شده است.

سیفی تصریح کرد: آب کل منابع ذخایر زیر زمینی استان پنج میلیارد است که امسال 500 میلیون کاهش‌یافته و به چهار و نیم میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی بابیان اینکه سد آب سرده بروجرد طی دو سال گذشته به علت کمبود اعتبار تعطیل شد، خاطرنشان کرد: کل اعتبار امسال این سد بیش از 200 میلیارد تومان است که تاکنون با اختصاص هشت میلیارد تومان این پروژه فعال‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه سد آب سرده بروجرد تاکنون 28 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: هدف از ایجاد این سد کنترل سیلاب، تأمین آب کشاورزی و آب شرب بروجرد به میزان 25 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه اگر کل پروژه‌های بخش آب استان به بهره‌برداری برسند 400 میلیون مترمکعب آب مهار و استحصال می‌شود، اظهار داشت: با بهره‌برداری این پروژه‌ها 38 هزار هکتار از اراضی دیم تبدیل به آبی و 16 هزار و 700 شغل در استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon