رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای کل جهان است

رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای کل جهان است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای کل جهان است بنابراین همه ملتها باید برای برچیدن این غده سرطانی قیام کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی اظهار داشت: بر اساس مفاد روایات متعدد روزه داری آثار و برکات بی شمار دنیوی و اخروی است که تقرب به درگاه خداوند، صحت و سلامتی جسم، سپر بودن در برابر آتش و مصائب روزگار، استجابت دعا از آن جمله است به شرط اینکه روزه‌دار تمامی اعضا و جوارح خود را از حرام، دروغ، غیبت و تهمت زدن به دیگران و سایر آلودگی‌ها حفظ کند.

خطیب جمعه خوی موضوع عفو و بخشش را مورد بررسی قرار داد و افزود: خداوند می‌فرماید، عفو و گذشت نمایید آیا دوست ندارید که خداوند شما را ببخشد و رسول خدا(ص) می‌فرماید، هرکس بیامرزد خدا او را بیامرزد و هر کس گذشت کند خدا از او می‌گذرد.

وی گفت: دایره عفو و گذشت بسیار وسیع و گسترده است که شامل قصاص، غرامت‌های مالی ،خطاهای گفتاری و رفتاری دیگران در عین داشتن توان بر اعمال قدرت و انتقام گیری می‌شود.

امام جمعه خوی با اشاره به 20 تیر روز جهانی جمعیت گفت: جمعیت هفت میلیاردی جهان که متجاوز از دو میلیارد نفر آنان مسلمانان هستند با تهدیدات جدی مواجه هستند که فقر فرهنگی و اقتصادی، تخریب محیط زیست، گسترش سلاح‌های هسته‌ای، گسترش خشونت، افراطی‌گری و تروریسم از جمله آنهاست.

شکوری با قدردانی از راه پیمایی مردم در روز قدس اظهار داشت: از سال 1917 که انگلستان با صدور اعلامیه بالفور سرزمین فلسطین را میهن یهودیان اعلام کرد تاکنون رژیم صهیونیستی هر جنایتی را که در توان داشته علیه مسلمانان مظلوم فلسطین بکار برده است.

وی گفت: کشتن مبارزان، نخبگان و دانشمندان مسلمان، ایجاد ناامنی در کشورهای جهان از طریق ترور و جاسوسی، مشارکت در جنایات پادشاهان عرب در سرکوب بیداری اسلامی، تجاوز به کشورهای اسلامی، زیرپا گذاشتن مقررات بین المللی و کشتن هزاران مسلمان و کودکان و زنان بی گناه در طول سالیان متمادی در حملات خود به شهرها و اردوگاه‌های فلسطینیان و شیعیان لبنان از جمله دیریاسین، خان یونس، قانا،جنین، صبرا و شتیلا، کفرقاسم، طنطوره، جنگ غزه، عدلون و دهها مورد دیگر نمونه‌هایی از جنایات اسرائیل است.

شکوری به مشکلات و عقب ماندگی‌های خوی اشاره کرد و افزود: بسی جای تأسف است در اثر ضعف‌های مدیریت‌های استانی در ادوار مختلف دومین شهر استان با آنهمه سوابق علمی، فرهنگی و مبارزاتی امروز یکی از عقب مانده ترین شهرهای استان است.

وی کلنگی بودن دو بیمارستان شهر، نبود طرحهای ملی، بحران آب و نبود سد، سیر نزولی مراکز آموزش عالی، خاکی بودن جاده‌های اکثر روستاها، تعطیلی نوع کارخانه‌ها و تولیدی‌های شهرک صنعتی، نبود سرمایه گذاری به دلیل بروکراسی‌های اداری، به نتیجه نرسیدن جاده قطور پس از 30 سال، مشکلات گمرک رازی، بکارگیری مدیران ضعیف و تحمیلی را از جمله این مشکلات برشمرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon