واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل ممنوع نیست

واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل ممنوع نیست

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : فهرست کالاهای تولید داخل با همکاری انجمنهای تولیدی هر ۶ ماه یکبار به روز رسانی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از "شاتا" کیومرث فروتنی افزود : طبق ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور،  فهرست کالاهای تولید داخل در پورتال وزارت  صنعت ، معدن و تجارت به عنوان فهرست توانمندیهای ساخت داخل قرار داده شده و قابل مشاهده است.
فروتنی یادآورشد : طبق قوانین کشور موانع غیر تعرفه ای برای تجارت خارجی وجود ندارد و واردات کالاها منوط به اخذ مجوز نیست و تنها در صورتی که شرکتها یا دستگاههای دولتی بخواهند اقدام به واردات کنند باید از وارد کردن کالاهایی که تولید مشابه داخل دارد و فهرست آن اعلام شده خودداری کنند.
به گفته وی حتی یکپارچه کردن سفارشات خرید توسط واحدهای دولتی هم مانعی برای رجوع به تولید کننده نخواهد بود و اتفاقا در این صورت مزیتی برای تولید کننده محصولات در داخل کشور است .
فروتنی با اشاره به استفاده از پولهای بلوکه شده ایران در برخی کشورها ادامه داد: اجرای طرحها منوط به رعایت قوانین از جمله قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور است و طرح برخی از اخبار مبنی بر اختصاص بخشی از منابع بلوکه شده به واردات محصولات مشابه تولید داخل صحیح نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه