شهرستان بوئین زهرا کم‌ترین نرخ بیکاری را در استان قزوین دارد

شهرستان بوئین زهرا کم‌ترین نرخ بیکاری را در استان قزوین دارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۴ درصد، در البرز ۱۶ درصد و در شهرستان بوئین زهرا ۱۱ درصد است که این درصد نسبت به سایر شهرستان‌ها تا حدودی مطلوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین روح الله عباسپور صبح امروز در نشست بررسی مشکلات شهرستان بوئین زهرا که در سالن جلسات فرمانداری بوئین زهرا برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی شهرستان بویئن زهرا موضوع اشتغال است، اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرستان بوئین زهرا مانند سراسر کشور موضوع اشتغال به ویژه در قشر تحصیل کرده است و باید بتوانیم با اقدامات لازم این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: 48 درصد افراد تحصیل کرده در کشور بیکار هستند و مقداری از این درصد در شهرستان بوئین زهرا هم صدق می‌کند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه نرخ بیکاری در شهرستان بوئین زهرا نسبت به سایر شهرستان‌های استان قزوین بهتر است و این مهم به دلیل وجود ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی در این شهرستان محقق شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان قزوین 14 درصد، در البرز 16 درصد و در شهرستان بوئین زهرا 11 درصد است که این درصد نسبت به سایر استان و سایر مناطق کشور تا حدودی مطلوب ارزیابی می‌شود.

عباسپور گفت: شهرستان بوئین زهرا دارای ظرفیت‌های عظیمی در حوزه کشاورزی، صنعت و غیره است و از جوانان بوئین زهرا تقاضا دارم که به مدرک تحصیلی خود محدود نشوند و به دنبال عملیاتی کردن ظرفیت‌های بوئین زهرا باشند.

وی بیان کرد: به طور کلی شهرستان بوئین زهرا در حوزه کمبود آب، اشتغال و تامین منابع آبی مشکلات را دارد که امیدواریم با همکاری مسئولان و مدیران شهرستان این مشکلات به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon