سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان کشته شد

سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان کشته شد

خبرگزاری تسنیم: مقامات آمریکایی در افغانستان اعلام کردند که سرکرده گروه تروریستی داعش در حوزه افغانستان و پاکستان بر اثر حمله پهپاد آمریکایی در ولایت ننگرهار کشته شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات آمریکایی در افغانستان با گذشت چند روز از کشته شدن معاون سرکرده داعش در شرق افغانستان اعلام کردند که «حافظ سعید» سرکرده این گروه تروریستی در افغانستان و پاکستان کشته شده است.

این در حالی است که روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون»، اوایل فروردین سال جاری نوشته بود: «حافظ سعید» که چندی قبل به‌عنوان رهبر گروه تروریستی داعش در پاکستان اعلام موجودیت کرده بود، همراه با دو نفر دیگر در یک انفجار بمب در «توره دره» از منطقه تیراه در ایالت «خیبرپختونخواه» کشته شده است، اما این گروه تروریستی کشته شدن سرکرده داعش را تأیید نکرد.

سال گذشته «شاهدالله شاهد» سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان گفته بود که «حافظ سعید» رهبر طالبان منطقه «اورکزی» این کشور، به‌عنوان رهبر جدید گروه تروریستی داعش در حوزه افغانستان و پاکستان انتخاب شده است.

حافظ محمد سعید یکی از پنج فرمانده مهم تحریک طالبان پاکستان بود که در ماه اکتبر سال 2014 میلادی از این گروه جدا شد و به‌سرکردگی «شاهدالله شاهد» سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

گفته می‌شد که شاهدالله شاهد سرکرده واقعی گروه تروریستی داعش در حوزه افغانستان و پاکستان است و حافظ سعید تنها نمادین معرفی شده است.

ریاست امنیت ملی افغانستان نیز روز سه‌شنبه هفته جاری از کشته شدن معاون سرکرده گروه تروریستی داعش در حوزه افغانستان و پاکستان در حمله پهپادی آمریکا خبر داده بود.

«حسیب صدیقی» سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان ضمن تأیید این خبر افزود: «گل زمان» معاون حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان همراه با معاونش به‌نام «جهان‌یار» در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در شهرستان «اچین» ولایت ننگرهار کشته شده است.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان