گزارش‌دهی شرمن به رژیم صهیونیستی درباره جدیدترین تحولات مذاکرات هسته‌ای

گزارش‌دهی شرمن به رژیم صهیونیستی درباره جدیدترین تحولات مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری تسنیم: یکی از مقامات ارشد آمریکا از تماس تلفنی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور در گروه ۱+۵ با مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از مقامات ارشد آمریکا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گفت که «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای این کشور با ایران، روز پنج شنبه گذشته، در گفت‌وگو با «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی اسرائیل، وی را در جریان جدیدترین تحولات مذاکرات هسته ای با ایران قرار داده است.

بر این اساس، آخرین باری که شرمن، مشاور امنیت ملی اسرائیل را در جریان مذاکرات هسته ای قرار داده بود، زمان ورود او به وین در پایان ماه ژوئن بود؛ در آن زمان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای با ایران، 30 ژوئن بود؛ از آن زمان تاکنون، مهلت مذاکرات 3 بار تمدید شده است اما بر اساس اعلام هیئت نمایندگان ایران در مذاکرات، 97 درصد از متن اصلی و ضمایم توافق هسته ای جامع تکمیل شده است.

پیشتر نیز روزنامه «هاآرتص» هفته گذشته در خبری به نقل از مقامات ارشد آمریکا نوشت که طی روزهای گذشته، رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا 3 بار تلاش کرده است تا از طریق تماس تلفنی با کوهن، وی را در جریان تازه ترین اخبار درباره مذاکرات هسته ای قرار دهد ولی به دلیل محدودیت زمانی موفق به این تماس نشده بود.

این در حالیست که مقامات اسرائیلی از تیم مذاکره کننده آمریکا به دلیل عدم اطلاع رسانی آنها درباره روند مذاکرات، انتقاد کرده بودند.

مذاکره کنندگان کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان نیز در حال حاضر امیدوارند که بتوانند توافق نهایی با ایران را تا 13 جولای جاری تکمیل کنند.

جروزالم پست نوشت که اسرائیل علنا مخالفت خود را با توافق هسته ای با ایران به شیوه فعلی اعلام و از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خواسته است که تا آنجایی که امکان دارد، زمان لازم برای حصول یک توافق بهتر را لحاظ کند؛ اسرائیل مخالف حذف سریع تحریم های ایران است و درباره لحن مبهم متن توافق با ایران که ممکن است به بازرسی های ناکافی ختم شود، نیز ابراز نگرانی کرده است.

مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران در سومین هفته متوالی خود به سر می برد؛ «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز که پیشتر اعلام کرده بود موضوعات مهم حل نشده ای همچنان باقی است، روز گذشته (جمعه) از حل شدن چندین مورد از موارد حل نشده خبر داد ولی اشاره ای نکرد که کدام مسائل همچنان مورد اختلاف هستند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان