‫وزیر خارجه روسیه امشب به وین نمی‌آید‬‎

‫وزیر خارجه روسیه امشب به وین نمی‌آید‬‎

خبرگزاری تسنیم: در حالی که وزیران امور خارجه آمریکا، آلمان،‌فرانسه و انگلیس در وین حضور دارند اما قرار نیست که وزیر خارجه روسیه امشب به وین بیاید.

به گزارش خبرنگار اعزام تسنیم به وین، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امشب به اتریش نخواهد آمد.

پیشتر "جان کری" و "سرگئی لاوروف" وزیران امور خارجه آمریکا و  روسیه تلفنی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

این در حالی است که "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس ساعاتی پیش برای حضور در مذاکرات هسته‌ای وارد هتل کوبورگ شد.

همچنین ظهر امروز نیز لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به محل مذاکرات در وین بازگشت.

پس از آن وزرای خارجه جان کری، لوران فابیوس، فرانک والتر اشتاین‌مایر و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی چهارجانبه شرکت کردند.

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد که هنوز موضوعات دشواری باقی مانده که باید حل شوند.

وزیر خارجه آمریکا این اظهارت را در صفحه توییتری خود و پس از دیدار با جواد ظریف و فدریکا موگرینی منتشر کرد.

مذاکرات میان طرفین درحالی ادامه دارد که خبر خاصی از محتوای آن در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر با ادامه مذاکرات اتحادیه اروپا و خزانه‌داری آمریکا نیز تعلیق تحریم‌های ایران را تا 22 تیر ماه تمدید کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که یکی از اصلی ترین موانع در مسیر رسیدن به یک توافق تاریخی هسته ای با ایران، اختلاف طرفین پیرامون مجموعه ای از تحریم های سازمان ملل و تسلیحات غیر اتمی ایران است. بر اساس این تحریم ها که در قالب مجموعه ای از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و از 9 سال گذشته آغاز شده است، حمل و نقل تسلیحات غیر اتمی به داخل و خارج از ایران ممنوع اعلام شده است.

نیویورک تایمز با ادعای اینکه باقی ماندن این تحریم ها برای آن دسته از کسانی که نگران زور آزمایی ادامه دار ایران در خاورمیانه و حمایت تهران از سوریه، حزب الله لبنان و گروه های فلسطینی و شیعیان عراق هستند، حیاتی است، به اظهارات اخیر «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا خطاب به کنگره اشاره کرده است.

کارتر با ادعای اینکه موشک های بالستیک ایران در صورت تجهیز شدن به کلاهک های هسته ای و بیولوژیکی و شیمیایی، به تسلیحاتی خطرناک بدل خواهند شد، حفظ بخشی از تحریم های سازمان ملل علیه ایران در زمینه فناوری های موشک های بالستیک را برای حفظ امنیت آمریکا حیاتی توصیف کرده است.

وزیر دفاع آمریکا گفته است که علت تاکید واشنگتن بر اینکه ایران نباید برنامه موشک های قاره پیمای بالستیک داشته باشد این است که قاره پیما به معنای این است که این موشک ها قابلیت پرواز از سمت ایران به آمریکا را دارند و آمریکا چنین چیزی نمی خواهد.

این روزنامه در ادامه نوشت که حفظ برنامه موشک های قاره پیمای بالستیک برای ایرانی ها موضوعی تقابلی و غرور ملی به حساب می آید؛ ایرانی ها می گویند که تحریم های تحمیل شده بر آنها به علت برنامه هسته ای این کشور بوده است و بنابراین، باید در قالب هر گونه توافقی برداشته شوند.

نیویورک تایمز با تاکید بر اینکه مشخص نیست که آیا تحریم تسلیحاتی ایران مانع حصول توافق هسته ای شود یا خیر، نوشت که در فکت شیت توصیفی از مفاد اصلی توافق نهایی با ایران که در اوایل آوریل توسط دولت آمریکا توزیع شد، اینطور آمده بود که توافق هسته ای به تنهایی ادامه تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را مشخص نمی کند؛ در این فکت شیت مشخص نشده بود که این ممنوعیت تسلیحاتی علیه ایران تا چه مدت زمانی اجرایی خواهد بود و یا اینکه تحت چه شرایطی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان