کرمان رتبه چهارم ذخیره‌سازی گندم کشور را دارد

کرمان رتبه چهارم ذخیره‌سازی گندم کشور را دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیر غله استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه چهارم ذخیره سازی گندم در سال‌جاری کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمدعلی توحیدی در بازدیدی چند ساعته از کارخانه آردسازی و تعدادی از واحدهای نانوایی شهر کرمان وضعیت آرد و طبخ نان را مورد ارزیابی قرار داد.

در این بازدید فرماندار کرمان ابتدا با حضور در کارخانه آرد صاحب الزمان (عج) ضمن بازدید از پروسه تبدیل گندم به آرد و آزمایشگاه کارخانه بر رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: قطعاً یکی از مؤلفه‌های سلامت مردم رعایت بهداشت در بحث آرد و نان است، از آنجا که نان یکی از اقلام ضروری سبد غذایی شهروندان است و آرد و نان نیز قابل ضدعفونی کردن نیستند باید در پروسه تبدیل گندم به آرد بهداشت به نحو کامل رعایت شود و ما در این زمینه مسئول هستیم .

توحیدی همچنین خواستار افزایش کیفیت آرد تولیدی براساس استانداردهای روز شد.

نژادبیگلری مدیرکل غله استان نیز با توضیحاتی در مورد وضعیت کنونی گندم، آرد و نان استان کرمان، سیلوی ذخیره سازی کارخانه صاحب الزمان (عج) را 2500 تن ،تولید آرد کارخانه در 24 ساعت را 150 تن و سبوس گیری را 5/13% اعلام کرد و گفت : استان کرمان رتبه چهارم ذخیره سازی گندم در سالجاری در کشور را دارد .

فرماندار کرمان در ادامه با حضور در چندین واحد نانوایی سطح شهر از مراحل پخت نان ، بهداشت واحدهای نانوایی و کیفیت نان تولید شده بازدید و با اشاره به نقش مردم در نظارت گفت : مشارکت مردم در گزارش دهی و مطالبه ی کیفیت مطلوب تر می تواند در بالا رفتن کیفیت و بهداشت واحدهای نانوایی موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد : انشاءالله  با راهکارهایی که در دستور کار داریم و با همکاری مسئولان دستگاه‌های دست اندرکارشاهد پخت و عرضه نان با  کیفیت و شرایط بهتری خواهیم بود.

انتهای پیام/ج

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon