فضای سیاسی دانشگاه جولانگاه افراد سیاسی و پرحاشیه شده است

فضای سیاسی دانشگاه جولانگاه افراد سیاسی و پرحاشیه شده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب با اشاره به فضای دانشگاه‌ها گفت: فضای سیاسی دانشگاه جولانگاه افراد سیاسی و پر حاشیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، زینب‌السادات حسینی به عنوان نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب نکاتی را مطرح کرد.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: برخی‌ها با شنیدن شعار « ما می توانیم» در دل پوزخندی می‌زنند و ظرفیت عظیم ملت مقتدر ایران را به سخره می گیرند. خوشحالیم در حکومتی زندگی می‌کنیم که در آن بالاترین عنصر حکومت، مصداق آن حدیث شریف مولی الموالی امیرالمومنین علی (ع) است که به مالک فرمودند: لاَ یَکُنْ لَکَ إِلَى اَلنَّاسِ سَفِیرٌ إِلاَّ لِسَانُکَ وَ لاَ حَاجِبٌ إِلاَّ وَجْهُک همانا میان تو و مردم نباید هیچ پرده‌ای جز صورت تو و هیچ واسطه‌ای جز زبانت باشد. براستی آیا میان مسئولان حکومت اسلامی و مراجعین شان در وضعیت کنونی این قاعده مسلم، برقرار است؟ امروز گرفتن وقت ملاقات با مسئولین و دیدار آنها به گذر از هفت خوان رستم می‌ماند.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مهمی که جناب عالی در شعار سال قبل آورده بودید حوزه اقتصاد بود. متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که میدان جمله «ما می‌توانیم» در عرصه سخن بسی فراخ و در عرصه عمل بسی تنگ است. برخی‌ها با شنیدن شعار « ما می توانیم» در دل پوزخندی می‌زنند و ظرفیت عظیم ملت مقتدر ایران را به سخره می‌گیرند. از این جایگاه، خود و آن مسئولین را نصیحت کرده و رجوع به سخنان امام را توصیه می‌کنیم همان امامی که روح "ما می‌توانیم" را در رگهای جوانان این مرزوبوم جاری کرده است. ملعون است ملتی که آب و زمین داشته باشد ولی بازهم نیازمند دیگران باشد. عمل به قاعده نفی سبیل که منشا قرانی دارد ضامن عزت ملت ایران خواهد بود و اگر از گرسنگی بمیریم، دست نیاز به سوی اجنبی متکبر دراز نخواهیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: عرصه جهاد، امروز در میدان اقتصاد مقاومتی بوده و از بنرنویسی ها و شعارها کاری ساخته نیست.امروز فرزندان شما در دفتر تحکیم وحدت به شکاف‌ها و نواقصی فکر می کنند که در ساختار قلب تصمیم گیری فرهنگی کشور نهفته است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در برخی اسناد بالادستی به بیان کلیات و نقطه آمال می‌پردازد البته کلی‌گویی تا کنون چیزی از مشکلات فرهنگی کشور حل نکرده است. باید تکلیف دکترین فرهنگی را یکبار برای همیشه معین کرد تا همه دستگاه‌های متعدد فرهنگی وظایف خود را بدانند و مهم‌تر آنکه مشخص شود چه کسی باید در مورد ضمانت اجرایی این اسناد پاسخگو باشد.

حسینی ادامه داد: در روزگاری که فیلم‌های هالیوودی نتیجه ساعت‌ها تفکر در اتاق فکر صاحبان صهیونیستی سینما است، آیا نباید اتاق فکری باشد تا با رصد معضلات فرهنگی از ابزار قدرتمند دنیای امروز یعنی فیلم استفاده کرد و به جراحی ناخودآگاه معضلات فکری و فرهنگی جامعه پرداخت؟ نگاه سیاسی را باید از حوزه فرهنگ و سیاستگذاری فرهنگی زدود؛ سیستم فرهنگی کشور و نگاه مسئولین آن نباید از تغییرات سیاسی حاصل از تغییر دولت‌ها تاثیر پذیرد. لذا می‌خواهیم تمهیدی اندیشیده شود که فارغ از هرنوع ملاحظات سیاسی، ساختار اجرایی فرهنگ در کشور مستقل از تغییر دولت‌ها شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بورسیه‌ها گفت: سال گذشته شاهد طرح ادعایی بزرگ به عنوان بورسیه‌ها از جانب وزارت علوم بودیم. به طور ویژه خواستار برخورد جدی با خاطیان این عمل غیراخلاقی و غیرشرعی و رسیدگی به این موضوع هستیم. با توجه به مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی، حق دادخواهی از دانشجویان گرفته شده و احکام دانشگاه‌ها نهایی و غیرقابل اعتراض هستند از جهتی باعنایت به اصل 34 قانون اساسی حق اعتراض برای همه افراد محترم بوده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند این حق را از دانشجویان بگیرد.

نماینده دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه فضای سیاسی دانشگاه جولانگاه افراد سیاسی و پر حاشیه شده است، خاطرنشان کرد: ادامه این روند، دانشگاه را سیاست‌زده و دانشجویان را به پیاده نظام احزاب تبدیل خواهد کرد. سال گذشته شاهد اعطای مجوز به تشکل‌هایی با پسوند اسلامی بودیم که بعضا علی‌رغم عدم اعتقاد به اسلام صرفا جهت تاسیس تشکل مجبور به پذیرش عنوان اسلامی در اساسنامه خود می‌شوند و تاسف بارتر اینکه در سال های اخیر شاهد تاسیس انجمن های اسلامی دانشجویان با پسوند های مختلف با هدف تضعیف انجمن های اصیل و انقلابی بودیم. راهکارما برای حل این مسئله این است که در قانون بازنگری شود و به دانشجویان غیرمسلمان که معتقد به قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند اجازه تاسیس تشکل داده شود تا راه سوءاستفاده از عنوان اسلامی بسته شود.

وی تصریح کرد: امروز با رجوع به آمارهای سایت‌های معتبر و اذعان مسئولین وزارت علوم می توان دریافت که رتبه ایران در تولید علم از 15 به رتبه 17 رسیده و نهال نوپای علم در کشور با کاهش رشد مواجه شده است. با حفظ این روند و ادامه افت رتبه ایران در آینده‌ای نزدیک شاهد عقب ماندگی کشورمان از کشورهای منطقه خواهیم بود. هنوز هم دانشگاه‌های کشور با تولید مقاله، به نقش آفرینی در پازلی مشغولند که غرب تهیه کرده است. امروز مقالات ISI اساتید کشور به صرف معتبر بودن مجلات خارجی در خدمت تحقیق و توسعه کمپانی‌های غربی قرارا می‌گیرد. تاکی قوانین کشور، تداوم سیستماتیک این امر غلط و توهین آمیز را بر دانشگاهیان تحمیل خواهد کرد؟

نمانیده دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با توجه به نزدیک بودن پایان دوره خود طرح‌هایی تصویب و بررسی می‌کنند که با رسالت آنها در تناقض است،گفت: تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس ، عدم نیاز بررسی صلاحیت نمایندگان فعلی و موارد دیگر از این قبیل اقدامات است.امروز مردم عادی که تمکن مالی نیز ندارند پس از اخذ وام از بانک‌ها بعضا به‌دلیل مشکلات مالی ناشی از ورشکستگی،گرانی‌ها و بی‌ثباتی‌های نظام اقتصادی با مشکل عدم بازپرداخت تسهیلات خود روبه رو شده و چون توانایی مالی ندارند با جریمه های دیرکردکلانی مواجه می شوند که فرمول محاسبه آن متفاوت و ارقام حاصل از آن فرمول‌ها سرسام آورتر از سود بانکی است.

وی در ادامه پرسید: اما این سوال مطرح است که چرا با وجود فتوای صریح تعداد زیادی از مراجع در مورد ربوی بودن دریافت این نوع وجوه، بازهم نظام بانکی به دریافت این پول از مردم اقدام می کند و متاسفانه با عناوینی جایگزین چون وجه التزام ، به عمل غیر شرعی خود لباس شرع می پوشانند؟ چطور عده ای پیدا می‌شوند که بدون هیچ وثیقه ای وام های کلان دریافت میکنند و هیچ قصد بازپرداخت به بانک ها را ندارند اما این قانون در مورد آنها اعمال نمی‌شود؟ به محضر حضرتعالی اعلام می‌داریم که با دست برتر بانک‌ها در این مورد، صدای خرد شدن استخوان طبقه ضعیف به گوش می‌رسد، تفاوت آنچه به عنوان نظام اقتصادی در کشورمان پیدا شده با مدل نظام سرمایه داری غربی چیست؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon