تلاش هکرهای آمریکایی برای دستیابی به اطلاعات تسلیحاتی آلمان و فرانسه

تلاش هکرهای آمریکایی برای دستیابی به اطلاعات تسلیحاتی آلمان و فرانسه

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آلمانی اعلام کرد که هکرهای آمریکایی سعی کرده‌اند تا به اطلاعات مربوط به سلاح‌های دفاعی فرانسه و آلمان دست پیدا کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسنادی که 2 نوامبر 2011 میلادی در اختیار روزنامه بیلد آلمان قرار گرفته است نشان می‌دهد که هکرهای ناشناس آمریکایی تلاش ناموفقی را برای هک کردن شرکت فضا و دفاع هوایی اروپا انجام داده‌اند تا به جزییات اطلاعات مربوط به تسلیحات دفاعی آلمان، فرانسه دست یابند.

این روزنامه در ادامه نوشت: آژانس اطلاعات خارجی آلمان اطلاعات مربوط به تلاش هکرهای آمریکایی برای هک کردن شرکت فضا و دفاع هوایی اروپا را از یک خبرگزاری خارجی دریافت کرده است.

پیش از این در سال 2005 میلادی، آمریکا از آژانس اطلاعات خارجی آلمان خواسته بود تا اطلاعات مربوط به جابجایی های تجهیزات نظامی آلمان و فرانسه را در اختیار واشنگتن قرار دهد. البته آژانس اطلاعات خارجی آلمان ظاهرا با این درخواست آمریکا مخالفت کرده است.

پس از افشای اسناد ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2013 میلادی، مبنی بر جاسوسی گسترده آمریکا از کشورهای خارجی، روابط آمریکا و آلمان دچار تنش شد. ولی بر اساس تازه ترین اسناد فاش شده، آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه‌های جاسوسی خود را محدود به مرکل نکرده و از سایر وزرای دولت آلمان از جمله وزیر اقتصاد، کشاورزی و دارایی نیز جاسوسی کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان