درخواست آموزش‌وپرورش برای تغییر تاریخ روز ملی عفاف و حجاب

درخواست آموزش‌وپرورش برای تغییر تاریخ روز ملی عفاف و حجاب

خبرگزاری تسنیم: مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب آموزش و پرورش از ارائه درخواست این وزارتخانه به وزارت کشور برای تغییر روز ملی عفاف و حجاب از ۲۱ تیر به روز دیگری از سال همچون ۱۷ دی خبر داد.

زهرا خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت ویژه مسئولان حجاب و عفاف سراسر کشور در مرداد ماه اظهار داشت: در این دوره از اساتید مطرح استفاده خواهیم کرد.

وی افزود:‌ 21 تیر روز ملی حجاب و عفاف است، اما با توجه به اینکه در این فصل از سال مدارس تعطیل هستند،‌ پیشنهاد داده‌ایم تا روز حجاب و عفاف از 21 تیر به تاریخ دیگری به عنوان مثال 17 دی تغییر کند.

مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ این پیشنهاد توسط آموزش و پرورش به وزارت کشور ارائه شده و در حال بررسی است. اگر روز حجاب و عفاف به فصل بازگشایی مدارس تغییر کند، می‌توانیم برنامه‌های متنوعی را برای جمعیت دانش‌آموزی اجرا کنیم، اما هم‌اکنون از این ظرفیت غافل هستیم.

خجسته در پاسخ به این پرسش که اقدامات و برنامه‌های انجام شده توسط آموزش و پرورش در بحث حجاب و عفاف چندان تأثیرگذار نیست، اظهار داشت: این گونه نیست. در زمینه حجاب و عفاف فقط آموزش و پرورش متولی نیست، باید توجه داشت که خانواده در این زمینه نقش مهمی دارد، چرا که دانش‌آموز در بستر خانواده رشد می‌کند و تربیت می‌شود و پس از آن در مدرسه و در میان سایر دانش‌آموزان قرار می‌‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ صدا و سیما،‌ فیلم‌های تولید شده،‌ بازیگران و هنرمندان و شرایط فعلی جامعه در بحث حجاب و عفاف از جمله عواملی است که باعث می‌شود نتایجی را که مدنظر داریم در مدارس عملیاتی نشود.

مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ از همکاری مؤسسات مردم‌نهاد و غیردولتی از جمله مؤسسه ریحانة‌النبی برای فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف در جامعه استفاده می‌کنیم. به‌گونه‌ای که کارشناسان این مؤسسات فعال در عرصه حجاب و عفاف تحت نظارت آموزش و پرورش به مدارس رفته و آموزش‌هایی را برای دانش‌آموزان دارند.

خجسته درخصوص بودجه اختصاص یافته برای ترویج حجاب و عفاف در مدارس عنوان کرد:‌ در وزارت کشور هر دو هفته یک بار جلسه‌ای را در رابطه با حجاب و عفاف داریم. در این جلسات بارها مطرح شده که هیچ اعتبار و بودجه مصوبی تحت عنوان حجاب و عفاف در دستگاه‌ها وجود ندارد. البته در آموزش و پرورش از ظرفیت مدارس و همکاری خانواده‌ها و مؤسسات مردم نهاد برای اجرای برنامه‌های مختلف بهره‌مند می‌شویم و نبود بودجه چندان به برنامه‌ها لطمه نزده است.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon