لوله‌گذاری دریایی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی آغاز شد

لوله‌گذاری دریایی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: به دنبال قرار گرفتن طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱میدان مشترک پارس جنوبی در شمار طرح‌های دارای اولویت بهره‌برداری لوله گذاری دریایی این پروژه آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس علیرضا عبادی اظهار داشت: در طرح توسعه فازهای 20 و 21 دو رشته خط لوله مستقل هر یک به طول 105 کیلومتر احداث می‌شود که امکان انتقال و شیرین سازی گاز استخراجی از مخزن این میدان مشترک در حوزه خلیج فارس را به پالایشگاه واقع در بخش خشکی عسلویه فراهم می‌کند.

وی، با اشاره به انجام تمهیدات فنی و پشتیبانی‌های لازم برای اجرای سریع این عملیات دریایی افزود: طی چند روز گذشته تاکنون بیش از 40 کیلومتر لوله گذاری دریایی در فاز 21 پارس جنوبی صورت گرفته است که در این میان برای نخستین بار، دستیابی به رکورد نصب و اجرای 171 شاخه لوله زیردریایی در یک روز حاصل شده است .

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی عنوان کرد: بخش‎‌هایی از مراحل لوله گذاری فاز 20 پارس جنوبی نیز پیش از این اجرا شده که بر مبنای طراحی زمان بندی اجرای طرح، این بخش از حوزه فراساحل نیز پس از اتمام عملیات در فاز 21 از سوی شرکت‌های ایرانی به اجرا می‌رسد.

عبادی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تجهیز کالاها و آمادگی لازم در اجرای عملیات از سوی تیم‌های عملیاتی و پیمانکاران حوزه فراساحل، پیشرفت مطلوبی در اجرای مستمر این بخش از عملیات دریایی وجود دارد.

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21درباره سکوهای دریایی این فاز نیز گفت: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، ساخت دو سکوی تولیدی این پروژه گازی تا مهرماه امسال به اتمام می‌رسد که در مرحله نخست، حمل و نصب سازه دریایی فاز 21 در دستور کار عملیاتی قرار دارد.

هدف از توسعه این فازهای 20 و 21روزانه 50 میلیون مترمکعب گازتصفیه ‌شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالیانه یک میلیون تن گازاتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی ، بازیافت سالیانه 1.05 میلیون تن گاز مایع مرغوب جهت صادرات ، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی گوگردزدایی شده و تثبیت‌شده برای صادرات ، بازیافت روزانه 400 تن گوگرد برای صادرات است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon