آمریکا بعد از پایان دوران صدراعظمی هم از "شرودر" جاسوسی کرده است

آمریکا بعد از پایان دوران صدراعظمی هم از "شرودر" جاسوسی کرده است

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه آلمانی با استناد به محافل اطلاعاتی آمریکا این مسئله را فاش کرد که آمریکا هم در دوران صدر اعظمی شرودر در آلمان و هم بعد از پایان آن به دلیل مناسبات دوستانه اش با پوتین از وی جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه آلمانی "بیلد" در گزارشی این مسئله را فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها در دوران صدر اعظمی بلکه در دوران بعد از آن هم از گرهارد شرودر جاسوسی می کرده است.

نشریه "بیلد" با استناد به محافل اطلاعاتی آمریکا نوشت: آمریکایی ها فعالیت های جاسوسی خود علیه شرودر را از سال 2005 گسترش دادند. دلیل اصلی این جاسوسی ها ارتباطات شرودر در سیاست انرژی روسیه بوده است.

شرودر رئیس هیات مدیره شرکت " نورد استریم" است که از شرکت های تحت مالکیت گازپروم روسیه است که گاز این کشور را به آلمان منتقل می کند.

همچنین آژانس امنیت ملی آمریکا به دلیل دوستی شرودر با پوتین علاقمند به جاسوسی از وی بوده است.

جدیدترین اسناد فاش شده توسط ویکی لیکس نیز  حاکی است که برنامه جاسوسی و شنود آژانس امنیت ملی آمریکا، گسترده تر و طولانی تر از آن چیزی بوده که قبلا تصور می شده است. ویکی لیکس اعلام کرده است که آژانس امنیت ملی آمریکا به طور بلندمدت بیش از 125 شماره تلفن مقام های ارشد آلمانی را شنود می کرده است.

فهرست مربوط به افرادی که هدف برنامه جاسوسی آمریکا قرار گرفته اند، نشان می دهد که غیر از کارکنان دفتر آنگلا مرکل صدر اعظم کنونی آلمان، کارکنان دفتر گرهارد شرودر صدر اعظم آلمان طی سال های 1998 تا 2002 و همچنین کارکنان دفتر هلموت کوهل صدر اعظم پیش از وی نیز هدف جاسوسی و شنود آمریکا قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان