۱۰ میلیون دلار کالا از اردبیل صادر شد

10 میلیون دلار کالا از اردبیل صادر شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ براساس آمارهای موجود که تاکنون حاصل شده در ۲ ماهه نخست امسال میزان صادرات از استان اردبیل ۱۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه بررسی توسعه صادرات اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده تا 5 سال آینده میزان صادرات استان اردبیل باید به 300 میلیون دلار برسد که در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی گفت: در سال گذشته میزان صادرات چمدانی و تجاری از استان اردبیل که از گمرک بیله‌سوا روانه کشورهای هدف شده است 79 میلیون دلار بوده که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم این میزان را در استان افزایش دهیم چرا که این امر سبب رونق و توسعه استان و افزایش درآمد برای منطقه می‌شود.

عاملی تصریح کرد:‌ براساس آمارهای موجود که تاکنون حاصل شده در 2 ماهه نخست امسال میزان صادرات از استان اردبیل 10 میلیون دلار بوده که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم شاهد افزایش صادرات از استان نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل سهم صادرات چمدان استان اردبیل را سالانه 25 میلیون دلار دانست و افزود:‌ این میزان صادرات در سال گذشته به میزان 12 میلیون دلار بوده که باید تلاش کنیم تا این میزان صادرات در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به عمده محصولات صادرات استان اردبیل بیان کرد: قیر، آهن، کلر، انواع میوه، سیب‌زمینی و محصولات پلاستیکی از جمله محصولاتی بوده که از استان اردبیل به مقصد کشورهای مختلف صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به آمار مسافران ترانزیت شده به کشورهای مختلف از گمرک بیله‌سوار اظهار کرد: در سال گذشته 30 درصد مسافران از این گمرک بین‌المللی به جمهوری نخجوان ترانزیت شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon