۳۰۰۰ وسیله توان‌بخشی بین توان‌خواهان استان بوشهر توزیع شد

3000 وسیله توان‌بخشی بین توان‌خواهان استان بوشهر توزیع شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در راستای رسیدگی به توان خواهان جامعه، بهزیستی استان بوشهر ۳ هزار وسیله شامل ویلچر،واکر، ساعت نابینایان، سمعک و دیگر وسائل مورد نیاز معلولان به صورت رایگان توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین اسدی‌راد ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه این سازمان بر سه اصل پیشگیری، توانمندسازی و توان‌بخشی به جامعه هدف خدمات رسانی می‌کند اظهار داشت: در حوزه توان‌بخشی با توجه به اینکه این مرکز با جامعه معلولان مواجه است اشتغال و توانمندسازی این قشر مورد توجه قرار داده است.

وی، با بیان اینکه در کشور بیش از 4 میلیون نفر معلول وجود دارد تصریح کرد: یکی از مهم ترین خدمات بهزیستی سروسامان دادن وضعیت معلولان، توان بخشی آنان و دسترسی معلولان به امکانات لازم  است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از واگذاری وسیله توان‌خواهان به صورت رایگان خبرداد و گفت: سال گذشته 3 هزار وسیله شامل ویلچر،واکر، ساعت نابینایان، سمعک و دیگر وسائل مورد نیاز معلولان استان بوشهر به صورت رایگان توزیع شده است.

اسدی‌راد با بیان اینکه دراستان بوشهر هیچ ناشنوای زیر 14 سال سن دراستان بوشهر وجود ندارد بیان کرد: کاشت حلزون برای ناشنوایان زیر 14 سال استان بوشهر به صورت رایگان از برنامه‌های بهزیستی استان بوشهر است بگونه‌ای که  اکنون هیچ کودک زیر 14 سال سن دراستان بوشهر که ناشنوا باشد وجود ندارد.

وی، گفت: هزینه کاشت حلزون بین 7 تا 16 میلیون تومان است که سازمان بهزیستی تمام هزینه‌های افراد نیازمند به کاشت حلزون پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه به بیماران اختلالات ویژه رسیدگی می ‌شود بیان کرد: این بیماران که دچار مشکل انرژی حرکتی و فعالیت‌های بدنی هستند ولی دارای هوش قوی هستند که با آموزش‌های لازم و ویژه به زندگی عادی خود بر می‌گیرند و بی‌توجهی به این بیماران درآینده معلول می‌شوند.

اسدی‌راد افزود: اکنون 30 نفر دراستان بوشهر تحت پوشش درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند افزود: 239 دانشجو از خدمات بهزیستی استان بوشهر استفاده می‌کنند که این سازمان 70 درصد هزینه‌های دانشگاهی این افراد پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و 300 دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر است بیان کرد: به این دانش‌آموزان نیز خدمات گوناگون فرهنگی، آموزشی، معیشتی و اجتماعی ارائه می‌شود.

اسدی‌راد با اشاره به فعالیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ و بروز معلولیت گفت: خط مشاوره تلفنی بهزیستی بوشهر با شماره 1480 راه‌اندازی شده که سال گذشته به 19 هزار 120 نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است

وی، با بیان اینکه اکنون 4 خط مشاوره‌ای دراستان بوشهر راه‌اندازی شده است بیان کرد: استان بوشهر نیاز به 12 خط مشاوره‌ای دارد که این مهم با تامین اعتبارات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز محقق می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر، با بیان اینکه این سازمان به 8 هزار معتاد برای درمان خدمات ارائه می‌دهد گفت:  برای ارائه خدمات ژنتیکی مرکز مشاوره‌ای ژنتیکی در 3 نقطه استان بوشهر راه‌اندازی شده که امسال 3 مرکز دیگر در جم، کنگان و دیلم به این مراکز افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon