توافق ایران مسیر جایزه صلح نوبل برای ظریف را هموار می‌کند

توافق ایران مسیر جایزه صلح نوبل برای ظریف را هموار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مدیر برنامه خلع سلاح و منع اشاعه اسلحه در موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم تاکید کرد که توافق هسته‌ای حاصل شده بین ایران و قدرت های جهانی مهمترین توافق هسته‌ای مهم چند جانبه است که طی دهه‌های اخیر به دست آمده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، طارق رئوف مدیر برنامه خلع سلاح و منع اشاعه اسلحه در موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم در سخنانی تصریح کرد: توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی مهمترین توافق هسته ای چند جانبه طی دهه های اخیر به شمار می رود و می توان آن را با پیمان جامع منع آزمایش 1996 میلادی موسوم به سی تی بی تی مقایسه کرد.

وی در ادامه افزود: این توافقنامه می تواند مسیر لازم برای اعظای جایزه صلح نوبل در سال 2016 میلادی به جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را هموار کند.

رئوف گفت: سند جامع ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران را تضمین خواهد کرد و با لغو تحریم ها به نفع ایرانی ها خواهد بود.

برنامه جامع مشترک اقدام باید پیش از اجرای نهایی توسط کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مسئولیت نظارت و راستی آزمایی ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی ایران را بر عهده خواهد داشت و گزارشی را در این خصوص تا پایان امسال تهیه خواهد کرد.

ایران و قدرت های جهانی امروز سه شنبه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان