صادرات نفت بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها ۵۰۰هزار بشکه افزایش می‌یابد

صادرات نفت بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها 500هزار بشکه افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت گفت: صادرات نفت بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها ۵۰۰هزار بشکه و پس از ۶ ماه یک‌میلیون افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزایش صادرات نفت پس از لغو تحریم‌ها، گفت: صادرات نفت بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها 500هزار بشکه و پس از 6 ماه یک‌میلیون بشکه افزایش می‌یابد و امیدواریم صادرات را به 2.5میلیون بشکه در روز برسانیم.

وی افزود: اولویت ما توسعه میادین مشترک نفتی و گازی از طریق ظرفیت‌های داخلی و خارجی است. ما جهش در حوزه پتروشیمی را سرعت می‌دهیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های زیادی آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند و هفته آینده نیز معاون صدراعظم آلمان به ایران می‌آید که امیدواریم همکاری خود را با این کشور افزایش دهیم.

زنگنه در ادامه تأکید کرد: پول نفت بلوکه‌شده ایران 4میلیارد دلار است. ما به‌دنبال مدیریت قیمت نفت هستیم، البته در روزهای اخیر به‌دلیل مشکلات بورس چین قیمت نفت پایین آمد و این امکان وجود دارد که با اضافه شدن نفت ایران به بازارهای جهانی باز هم قیمت نفت کاهش یابد. ما مسئول حفظ بازارهای خود هستیم.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon