نخستین کارگاه الکترونیکی تولید فرش دستبافت غرب کشور در نهاوند افتتاح شد

نخستین کارگاه الکترونیکی تولید فرش دستبافت غرب کشور در نهاوند افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: معاون فرماندار نهاوند گفت: نخستین کارگاه الکترونیکی تولید فرش دستباف غرب کشور با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، سیدرضا سلامتی در مراسم افتتاحیه نخستین کارگاه الکترونیکی غرب کشور اظهار داشت: شهرستان نهاوند به‌عنوان قطب تولید قالی و فرش دستباف روستایی در استان همدان، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال در این بخش را ایفا کند.

وی بیان کرد: فرش نهاوند به علت دارا بودن کیفیت مناسب و طرح‌ها و نقشه‌های زیبا، مشتریان بسیاری در کشورهای خارجی دارد و بیشتر فرش تولیدی شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

معاون فرماندار نهاوند افزود: به‌منظور رونق صنعت فرش‌بافی در نهاوند و به‌تبع آن افزایش فروش و کسب درآمد با همکاری اداره بهزیستی و قالی‌بافی شهرستان کارگاه الکترونیکی تولید فرش دستباف برای اولین در غرب کشور در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: برای بهره‌برداری از این طرح 240 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای 100 نفر شغل ایجاد کرده است.

سلامتی اظهار داشت: این کارگاه در مساحت 150 متر با مشارکت اداره بهزیستی و یک شرکت خصوصی از شهر تبریز در دو سالن به ارائه آموزش و تولید فرش دستباف می‌پردازد.

وی بیان داشت: به‌زودی با مشارکت بخش خصوصی در چند روستای شهرستان نهاوند مانند بابا قاسم و بابا رستم نیز این کارگاه‌ها احداث خواهند شد تا ضمن اشتغال‌زایی در روستاها زمینه توسعه این نقاط را نیز فراهم کند.

معاون فرماندار نهاوند افزود: در روش بافت فرش به روش الکترونیکی علاوه بر کاهش خطا، مهم‌ترین مزیت آن حذف مرحله نقشه‌خوانی از روی نقشه کاغذی و انتخاب رنگ از میان رنگ‌های آویزان در قسمت بالای دار قالی است که در روش معمول بسیار وقت‌گیر است.

وی اظهار کرد: تعاونی قالی و فرش دستباف روستایی نهاوند به‌عنوان بزرگ‌ترین تعاونی استان همدان دارای 9000 عضو است که تاکنون 2300 نفر آن‌ها بیمه‌شده‌اند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon