زوائد بصری بازار بزرگ تبریز حذف می‌شود

زوائد بصری بازار بزرگ تبریز حذف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از حذف همه زوائد بصری بازار بزرگ تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فرزین حق پرست، ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، با تاکید بر اینکه بازار تبریز یکی از 7 هسته کلیدی توسعه استان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: هر سال یونسکو اقدام به پایش و بررسی آثار ثبت جهانی شده می‌کند که کارهای غیرمجاز در حوزه بازار تبریز می تواند باعث خروج این بازار از ثبت جهانی یونسکو شود.

وی با اشاره به آمار بالای بازدید گردشگران داخلی و خارجی از بزرگ ترین بازار سرپوشیده به هم پیوسته جهان، گفت: در برنامه جامع بازار تبریز، برای حضور و توقف بیشتر گردشگران در آن، مجموعه های پارکینگ، سفره خانه و اقامتگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از موزه عصر آهن و موزه آذربایجان، مجموعه ربع رشیدی و ارک تبریز به عنوان شاخص ترین آثار تاریخی پر بازدید تبریز نام برد و گفت: برای مرمت این آثار نیز پروژه های ملی تعریف می شود که رویکرد این اداره نیز توجه به اتمام آثار شاخص باقیمانده در استان است.

وی اقتصاد تک محصولی را یکی از عوامل توجه نداشتن به حوزه گردشگری برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد توریسم و گردشگری می تواند موجب رشد اقتصادی کشور شود.

حق پرست بر اهمیت حضور رسانه ها در عرصه گردشگری برای تبلیغات و معرفی استان تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی که علیه ایران برداشت های سوء زیادی وجود دارد، تبلیغات، عنصر مهمی در جذب گردشگر است و با افزایش روابط با دیگر کشورها نیز می توانیم آمار ورود گردشگران خارجی را افزایش دهیم.

وی از راه اندازی بازارچه های صنایع دستی و سوغات در مبادی ورودی شهرهای استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم آثار دستی و سوغات مخصوص استان را در نمایشگاه های ملی و بین المللی بیشتر معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در ادامه، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی پس از خراسان رضوی رتبه دوم ارائه خدمات و تسهیلات سفر را در ایام نوروز کسب کرد، افزود:  متوسط اشغال هتل در سال 93 حدود 75 درصد بود در حالی که تا اواخر تیرماه درصد اشغال هتل در استان به 88 درصد رسیده است.

حق پرست با اشاره به  بازرسی از اماکن اقامتی و خدماتی سفرهای تابستانی، خطر نشان کرد: 234 مورد بازرسی در دور اول سفرهای تابستانی داشتیم که 23 مورد تذکر و 10 مورد اخطار کتبی ابلاغ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری سلسله جشنواره های معرفی صنایع و آثار شهرستانهای استان در ایام تابستان نیز خبر داد و گفت: جشنواره لبنیات و عسل سراب، کباب بناب ، سیب قرمز اهر، برداشت برنج بستان آباد ، آب های گرم چاراویماق، سماق هوراند به همراه جشنواره اسب سواری، زغال آخته، سفال و سرامیک و مردم شناسی عشایر، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon