زمان آزادسازی صید میگو در استان بوشهر اعلام می‌شود

زمان آزادسازی صید میگو در استان بوشهر اعلام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های استان بوشهر بعداز اعلام گشت تحقیقاتی شیلات، آغاز و اداره کل شیلات مجوز صید را صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین بهمن‌یاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه هم اکنون کارشناسان تحقیقات شیلات درحال بررسی وضعیت ذخائر و تخم‌ریزی میگو در آبهای استان بوشهر هستند اظهار داشت: قبل از آزاد سازی صید میگو برای استراحت دریا از برداشت آبزیان، طرح دریا بس اجرا می‌شودو از دریا روی صیادان برای صید آبزیان پیشگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه صید میگو تنها در زمان اعلام شده امکان پذیر است تصریح کرد: شیلات به عنوان متولیان صید و حراست از ذخائر آبزیان دریایی نمی‌گذارد به این ذخایردریایی آسیبی وارد بشود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه با شناورهایی که  بدون مجوز صید اقدام به صید کنند برخورد قانونی و قضایی می‌شود بیان کرد: هشت قایق صیادی که بدون مجوز اقدام به صید میگو می‌کردند توقیف و از صید محروم شدند.

بهمن‌یاری با بیان اینکه تا کنون هیچ تاریخی برای صید میگو از طرف شیلات اعلام نشده است گفت: میگوهایی که دربازار استان بوشهر وجود دارد از استان خوزستان وارد  می‌شود و شیلات استان بوشهر اجازه صید میگو به هیچ شناوری نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای 10 هزار صیاد حرفه‌ای است گفت: درفصل صید میگو تمام اسکله‌های استان بوشهر برای ارائه خدمات به صیادان و تخلیه صید مهیا می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال میگوی دریایی استان بوشهر خریداران زیادی دارد، گفت: با توجه به اینکه میگوی دریایی در استان خریداران زیادی دارد صید صیادان بوشهری در بازارهای استان بوشهر عرضه می‌شود و به خارج از کشور صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon