تاریخ اردبیل در کنگره شعرای ترک زبان حسینی معرفی شود

تاریخ اردبیل در کنگره شعرای ترک زبان حسینی معرفی شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: باید در قالب برگزاری کنگره شعرای ترک زبان حسینی آثار و تاریخ اردبیل در رابطه با عشق و اراده مردم استان به امام حسین(ع) معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای اتاق فکر و ستاد برگزاری همایش علمی و پژوهشی مناظرات رضوی و کنگره شاعران ترک زبان حسینی در اردبیل اظهار داشت: سالیان متوالی سهم استان اردبیل از جشنواره‌های رضوی چاوشی‌خوانی بود که امسال با توجه به نقش و اهمیت مناظره در تاریخ اسلام، تصمیم گرفتیم که همایش مناظرات رضوی را به میزبانی اردبیل برگزار کنیم.

وی گفت:‌ در قالب جشنواره‌های رضوی نبود مناظره احساس می‌شد که مناظره در تمامی ادیان و فرهنگ‌ها در طول دوران مختلف برای روشن شدن حقیقت برگزار شده است که نقش مناظره در دستیابی بشریت به فکر سالم بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود:‌ نقش و تاثیر مناظره در رابطه با آشکار شدن حقیقت بر هیچ کسی پوشیده نیست که خوشبختانه این همایش مهم در قالب مناظرات رضوی در اردبیل برگزار می‌شود که برای استان افتخار آفرین است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: در طول تاریخ مسلمانان مناظرات بسیاری بین شیعه و سنی برگزار شده است که در این گونه همایش‌ها باید بررسی شود تا مناظره به عنوان یک اصل مهم در راهبرد اهداف و افزایش آستانه تحمل‌پذیری نقش و تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم که استان اردبیل بتواند با برگزاری هرچه بهتر این جشنواره موفق باشد و قابل توجه است که در تاریخ شیعه و در زندگی‌نامه امامان معصوم(ع) مسائل بسیار غنی و مناظرات کاملی صورت گرفته است که باید در این گونه همایش‌ها ‌معرفی شوند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ در رابطه با کنگره شاعران ترک زبان حسینی می‌توانیم یک اهداف کلی برای آن ترسیم کنیم چرا که عظمت شعرای حسینی در رابطه با شناساندن مکتب اهل بیت بسیار مهم و حائز اهمیت است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد:‌ خوشبختانه سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور به برگزاری این کنگره در اردبیل کمک می‌کند که از کشورهای مختلف شعرای با استعداد ترک زبان شناسایی شده که امیدواریم این کنگره با محتوای غنی و در شایسته استان اردبیل برگزار شود.

وی افزود: می‌توانیم در قالب برگزاری این کنگره آثار و تاریخ اردبیل را در رابطه با عشق و اراده مردم استان به امام حسین(ع) معرفی کرده و از شخصیت‌های مهم کشوری برای حضور در این کنگره دعوت کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon