ایجاد منطقه ویژه گردشگری ساوالان حمایت می‌شود

ایجاد منطقه ویژه گردشگری ساوالان حمایت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری کشور گفت: با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه از جمله کوه سبلان ایده ایجاد منطقه ویژه گردشگری سبلان در استان اردبیل به نتیجه می‌رسد که از ایجاد این منطقه ویژه در اردبیل حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، اکبر ترکان عصر امروز در بازدید از مناطق گردشگری شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه از جمله کوه سبلان ایده ایجاد منطقه ویژه گردشگری سبلان در استان اردبیل به نتیجه می‌رسد و منطقه ویژه گردشگری در این استان ایجاد می‌شود.

دبیر مناطق آزاد تجاری کشور با بیان اینکه این منطقه مربوط به همه مناطق اطراف کوه سبلان می‌شود، افزود: منطقه ویژه گردشگری با محوریت شهرستان‌های اطراف سبلان از جمله اردبیل، مشگین‌شهر و نیر ایجاد می‌شود که تاثیر بسزایی در جلب و جذب هر چه بیشتر گردشگران خواهد داشت.

وی با اعلام حمایت همه‌جانبه از ایجاد منطقه ویژه گردشگری سبلان در اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری امروزه جزو صنایع پردرآمد در دنیا محسوب می‌شود می توانیم با راه‌اندازی منطقه ویژه گردشگری در استان اردبیل شاهد توسعه اقتصادی برای این استان باشیم.

ترکان در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل نیز گفت: این لایحه نیز پس از تصویب توسط دولت برای تصویب نهایی به مجلس ارائه شده که پس از تائید در مجلس و ایجاد منطقه آزاد در اردبیل شاهد توسعه هر چه بیشتر استان اردبیل با استفاده از مزایای منطقه آزاد می‌شویم.

مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه در ایجاد منطقه آزاد اردبیل شهرهای مرزی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان مشگین‌شهر 60 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد بنابراین در ایجاد منطقه آزاد این شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon