فعالان بخش صادرات از یارانه دولتی بهره‌مند شوند

فعالان بخش صادرات از یارانه دولتی بهره‌مند شوند

خبرگزاری تسنیم:عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: برای رونق صادرات کشور باید یارانه دولتی به فعالان بخش صادرات تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای اداری و منتخبان استان اردبیل با حضور معاون اول رئیس جمهور و مسئولان کشوری در سال ولایت اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه نمایندگان مجلس، قانون مستمر حمایت از بخش خصوصی را تصویب کرده‌اند که امیدواریم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور و به ویژه استان‌های محروم افزایش یابد.

وی گفت: متاسفانه در استان اردبیل بهره‌وری واحدهای تولیدی 25 درصد است و مشکل نقدینگی و استمهال بدهی از جمله مشکلات سرمایه‌گذاری در استان اردبیل است که امیدواریم به این موارد توجه شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: خوشبختانه جلسات خوبی با هیئت آلمانی که به تهران سفر کرده بودند داشتیم که باید زیرساخت‌ها در استان ها برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود و واحدهایی که در استان‌ها با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند مورد حمایت واقع شوند.

پیرموذن تصریح کرد: متاسفانه در استان اردبیل به خاطر ضعف سیستم بانکی نتوانسته‌ایم از منابع داخلی استفاده کنیم و صندوق توسعه ملی نیز به صورت ملی تعریف شده و چون سهمیه استانی ندارد، نتوانسته‌ایم از اعتبارات این صندوق بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: با شروع به کار کمیته تسهیل، پرونده‌های واحدهایی که با مشکل مواجه هستند در این کمیته بررسی می‌شود که اکثر آنها با مشکل نقدینگی و یا استمهال بدهی بانکی روبه‌رو هستند که این موارد سبب ضعف تولید در استان اردبیل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در استان‌هایی مثل اردبیل که صادرات در آن کم رونق است باید به صادرکنندگان یارانه دولتی اختصاص یابد تا با انجام هر چه بیشتر صادرات زمینه‌های توسعه استان فراهم شود.

پیرموذن افزود: سیب‌زمینی از محصولات استراتژیک استان اردبیل است که سالانه نزدیک به یک میلیون تن در اردبیل برداشت می‌شود که 80 درصد صادرات استان اردبیل را نیز تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon