رونمایی از کتاب آموزش های فنی و حرفه‌ای

رونمایی از کتاب آموزش های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری تسنیم: کتاب آموزش های فنی و حرفه ای در آستانه هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای و در راستای توسعه آموزشهای مهارتی به بازار نشر مهارتی کشور وارد شد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای استان تهران، در راستای تقویت پیمانکاری پژوهشی و مطالعات تطبیقی آموزشی ، جهت توسعه و بسط کمی و کیفی ،  آموزش فنی و حرفه ای ، کتاب آموزش های فنی و حرفه ای ( استراتژی ، برنامه ریزی و پداگوژی ) با اقتباس از مدلهای آموزشی مهارتی در کشورهای اتحادیه اروپا و نیازهای بازار کار رونمائی شد.

این کتاب در آستانه هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای و در راستای توسعه آموزشهای مهارتی به بازار نشر مهارتی کشور وارد شد .

به گفته مولفین و مترجمین اثر مذکور ، در تمامی اسناد راهبردی کشورهای در حال توسعه ، بذل توجه به آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای از اهمیتی شایان در ارتقای اقتصادی و اجتماعی برخوردار است . این تحقیق  با پیوند این آموزشها به بازار کار و چگونگی یک پداگوژی مناسب و با نگاهی جند کارکردی ( اقتصادی ، اجتماعی ، صنعتی ، کشاورزی و تجاری ) در صدد تعمیق و نهادینه نمودن این آموزشها در سطوح مختلف جامعه می باشد که خروجی این کارکردها ، کمک به اقتصاد پایدار ، اشتغال ، فقر زدائی و ارتقاء بنگاههای خرد ، متوسط و کلان می باشد . به طور کلی این اثر علاوه بر بازخوانش و بازتعریف فلسفه و اهداف آموزشهای مهارتی ، مهارت آموزی افراد را در راستای خصوصی سازی و رهیافتی عقلانی در کوچک سازی دولت می داند.

کتاب حاضر که توسط حمیدرضا خانپور و محمدرضا عبداله پور ترجمه و تالیف شده در 8 فصل به راهبردها ، سیاستها ، مدلها ، طراحی و پیامدهای تحصیل آموزش های فنی و حرفه ای پرداخته و با نگاهی پداگوژیک به آموزشهای فنی و حرفه ای ، پداگوژی را در خیزش آموزش های مهارتی یک داده اساسی می داند .این کتاب توسط انتشارات کلک سیمین و  در 222 صفحه به چاپ رسیده است .

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه